Essays about: "international markets"

Showing result 6 - 10 of 660 essays containing the words international markets.

  1. 6. En flerfallsstudie av svenska marknadens arbete med gröna obligationer

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Lise Flarup; Anton Peiro; [2023]
    Keywords : gröna obligationer; legitimitet; motivation; drivkrafter; green bonds; legitimacy; motivation; drivers;

    Abstract : Marknaden för gröna obligationer har haft stor framväxt under de senaste åren, i Sverige såväl som internationellt. Detta beror på hållbarhetens stora roll på de finansiella marknaderna. READ MORE

  2. 7. Reducing corporatescope 1 emissions on a voluntarily basiswith a focus on European biomethane and hydrogen markets

    University essay from KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Author : Vic van Mol; [2023]
    Keywords : Scope 1 emission reduction; sustainability; biomethane; hydrogen; markets; companies; SBTi; GHG Protocol; Scope 1 utsläppsminskning; hållbarhet; biometan; väte; marknader; företag; SBTi; GHG Protocol;

    Abstract : This research project represents a collaborative effort between E&C Consultants, an international energy procurement consultancy, and aims to address the increasing demand for guidance on scope 1 emissions reduction strategies expressed by their clients. From a procurement perspective, companies are actively seeking alternative commodities, such as biomethane or hydrogen, to substitute their natural gas consumption. READ MORE

  3. 8. Internationalising scale-ups: an organisational capability approach : A multiple-case study of knowledge acquisition and integration in innovative and internationalising scale-ups.

    University essay from Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Author : Nils Grönberg; Madeleine Tell; [2023]
    Keywords : Scale-up; Scaling; Internationalisation; Organisational capability; Knowledge-based view.; Scale-up; Escalamiento empresarial; Internacionalización; Capacidad organizativa; La teoría de la empresa basada en el conocimiento;

    Abstract : Background: “Scale-ups”, characterised by their high growth and significant contribution to economic development, receive increasing attention in today's economies. They are often young and innovative SMEs that grow rapidly across international borders. READ MORE

  4. 9. The versatility of Security Council sanctions - What is the scope of the Security Council’s mandate to decide on sanctions under Article 41 of the UN Charter?

    University essay from Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Author : Julia Björkman; [2023]
    Keywords : security council; article 41; un charter; public international law; sanctions; Law and Political Science;

    Abstract : Denna uppsats har studerat säkerhetsrådets mandat under artikel 41 i FN-stadgan, enligt vilken rådet kan besluta om icke-militära sanktioner för att upp-rätthålla internationell fred och säkerhet. I artikeln nämns exempel på ekono-miska och diplomatiska sanktioner, så som vapenembargon eller upphörande av ekonomiska förbindelser, men artikeln är inte uttömmande och befogenhet-erna under artikeln är vidare än så. READ MORE

  5. 10. International tech companies in the Swedish media landscape – Bound for success? : A case study about what can affect international tech companies’ success when establishing a presence in the Swedish media landscape

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Maha Hafidh; [2023]
    Keywords : Public relations; journalism; media landscapes; international public relations; Omvärldsrelationer; journalistik; medielandskap; internationell PR;

    Abstract : Denna fallstudie presenterar forskning om vad som kan påverka framgången för internationella teknikföretag när det kommer till att etablera sig i det svenska medielandskapet. Sverige ses som ett nav för innovation och med globalisering samt framväxten av kommunikationsteknologier kan företag bedriva sin verksamhet på andra marknader än deras ursprung, vilket gör det viktigt att förstå vad som kan påverka framgången med att etablera sig i det svenska medielandskapet när man genomför kommunikationsinsatser. READ MORE