Essays about: "kompositionstekniker"

Found 3 essays containing the word kompositionstekniker.

  1. 1. Composition in Level Design

    University essay from Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Author : Joakim Mäklin; Sebastian Lindblad; [2015]
    Keywords : Composition; player attention; level design; komposition; spelar uppmärksamhet; level design;

    Abstract : The compositions we use to test together are, lighting, color, shape, movement, vertical and horizontal lines. The techniques are tested together in a 3D environment and rendered in a game engine. READ MORE

  2. 2. On the Grammars of Fractal Sequences : Music in infinite patterns

    University essay from Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för komposition, dirigering och musikteori

    Author : Patrik Ohlsson; [2014]
    Keywords : fractal sequences; composition; algorithm; Norgaard; math; fraktal sekvens; komposition; algoritm; Nörgård; matematik;

    Abstract : Den fraktala geometrin slog igenom i västvärlden under 60-70-talet och inspirerade vetenskapen till nya framsteg inom allt från datorteknologi till antennkonstruktion samt influerade konstens metodik och filosofi. Fraktaler som matematiska modeller hade studerats i väst redan på 1800 talet och ur afrikansk konst samt ur fontida egyptiska skulpturer kan vi skåda en betydligt äldre förståelse för de metoder som genererar dessa komplexa mönster. READ MORE

  3. 3. Picture composition applied to 3-dimensional level design

    University essay from Institutionen för speldesign, teknik och lärande

    Author : Jerker Gullbrand; [2012]
    Keywords : Game Design; Composition; composition techniques; Visual Arts; Level design; 3D; 3D games; Speldesign; nivådesign; komposition; kompositionstekniker; bildkonst; gestaltning i konvergerande medier;

    Abstract : The purpose of this thesis is to examine how compositional techniques developed for fine art may be applied to 3-dimensional level design. It uses game design theory and best practices as a starting point and then investigates how graphic theory can be applied to further them by creating natural graphic focal points in a level, providing a set of tools the designer might use to graphically communicate with the player. READ MORE