Essays about: "konsumentattityd"

Found 3 essays containing the word konsumentattityd.

  1. 1. How Brand Activism Affects Consumer Attitude : A study on Swedish consumers’ attitudes towards companies using brand activism, with the Black Lives Matter movement as context

    University essay from Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Author : Emma Lundemo Dahlin; Diana Araf; [2021]
    Keywords : Black Lives Matter; Woke-washing; Brand activism; Social movements; Consumer attitude; Brand attitude; Consumer behavior; BLM; Black Lives Matter; Woke-washing; Brand activism; Sociala rörelser; konsumentattityd; varumärkesattityd; konsumentbeteende; BLM;

    Abstract : Black Lives Matter rörelsen engagerade människor både internationellt och nationellt under våren 2020. Företag var inte sena med att ta ställning och visa deras stöd i frågan, vilket ledde till olika typer av reaktioner bland deras konsumenter. READ MORE

  2. 2. Svenskodlade baljväxter : möjligheter & utmaningar för nya livsmedelsprodukter

    University essay from SLU/Department of Molecular Sciences

    Author : Heli Lindeberg-Lindvet; [2020]
    Keywords : svenskodlade baljväxter; näring i baljväxter; odling av baljväxter; baljväxters miljöpåverkan; antinutritionella faktorer; sojabönan; gulärt; gråärt; gröna ärtor; lupin; linser; fababöna; bruna bönor; extrahering; extrudering; förädling; konsumentattityd;

    Abstract : Trots att utbudet av vegetariska produkter ökar i Sverige, är andelen produkter baserade på svenskodlade baljväxter i nuläget låg. Soja är en vanligt förekommande råvara, men är ofta importerad. De baljväxter som främst odlas i Sverige är olika former av ärter samt åkerbönor. READ MORE

  3. 3. Consumers' Attitudes Toward Sexual Appeal in Advertising

    University essay from Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Author : Jakob Hedström; Johanna Karlsson; [2017]
    Keywords : Sexual Appeal; Advertising; Young Consumers; Level of Nudity; Gender of the Consumer; Gender of the Model; Culture; Personality; Consumers’ Attitude; Sexuell marknadsföring; reklam; unga konsumenter; nakenhetsnivå; konsumentens kön; modellens kön; kultur; personlighet; konsumentattityd;

    Abstract : To use sexual messages in advertisements are becoming more common by each day, it is known as a method that can be highly effective to influence consumers’ attitudes. However, it is important to carefully consider how the appeal is used as high levels of sexual appeal can be perceived as unethical or offensive to consumers. READ MORE