Essays about: "kvantitativ innehållsanalys"
Showing result 16 - 20 of 31 essays containing the words kvantitativ innehållsanalys.
-
16. Personalisation on Instagram - A quantitative content analysis of prominent Swedish politicians’ Instagram posts
University essay from Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationAbstract : Personalisation is a concept which is based on the idea that focus is increasingly directed at the individual politician and his or her personal characteristics. Social media, such as Instagram, has revived the concept since the possibilities for personalised political communication have increased. READ MORE
-
17. Usability factors for event platform users
University essay from KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Abstract : This thesis examines which functions motivate experienced event marketing platform users to continue to use a specific event platform with regards to usability. The event marketing platform service Confetti was chosen as principal. READ MORE
-
18. WHO WILL WIN THE RACE? A study of coverage of the 2015 U.K. General Election
University essay from Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationAbstract : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examenkurs i Medie-och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs Universitet Nivå: Grundnivå Termin/år: Vt 2016 Handledare: Nicklas Håkansson Examinator: Jenny Wiik Rapport nr: 673 Syfte: Syftet med denna studie är att ta reda på hur tre brittiska dagstidningar beskrev 2015 års valkampanj och vad det kan tänkas beror på. READ MORE
-
19. Getting the audience's attention by going viral : A case study on Sverige för UNHCR’s video messages on the refugee crisis
University essay from Uppsala universitet/Medier och kommunikationAbstract : Denna studie argumenterar för att dagens mediesamhälle fungerar som en hybrid, där sociala medier och traditionella medier lever och verkar i symbios. Det som får tillräckligt stor spridning på sociala medier kan påverka nyhetsdagordningen och därmed vad allmänheten anser vara viktigt för tillfället. READ MORE
-
20. Att planera för lokal utveckling : en genomgång av 22 Leaderområdens strategier
University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentAbstract : Leader är en metod för att utveckla landsbygden. Lokala utvecklingsstrategier för Leadermetoden, en del av Landsbygdsprogrammet för Sverige 2007- 2013, studeras i detta examensarbete. Detta för att undersöka relationen mellan målen som finns i utvecklingsstrategierna och de projekt som har beviljats stöd genom Leadermetoden. READ MORE