Essays about: "långvariga kläder"

Found 3 essays containing the words långvariga kläder.

  1. 1. Durable aesthetics : The aesthetic function of apparel

    University essay from Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Author : Kristin Kornberg; Olivia Svensson; [2018]
    Keywords : Durable aesthetics; aesthetic functions; identity; long-term apparel; sustainable design; Varaktig estetik; estetisk funktion; identitet; långvariga kläder; hållbar design;

    Abstract : The thesis is based on the background of the speed of fashion and mass consumption of apparel, and how fashion-based items do not fulfill the premises of apparel on a long-term basis – the premises mainly being expression of identity. The purpose of the study is to examine the notion of durable aesthetics in relation to the premises consumers have for apparel. READ MORE

  2. 2. Påverkan av e-handelns framtida utveckling på pappersförpackningsbranschen

    University essay from SLU/Dept. of Forest Products

    Author : Christian Jacobson Thalén; [2013]
    Keywords : Förpackning; E-handel; Innovation; Relationer; Packaging; E-commerce; Relations;

    Abstract : Syftet med denna studie har varit att analysera förpackningsbehoven hos olika e-handelsföretag som säljer varor till konsumenter. En ökning av den direkta distributionen av varor till konsumenter är av allmänt intresse på grund av dess inverkan på distributionskedjorna. READ MORE

  3. 3. CRM in Fashion Companies for men's wear

    University essay from IHH, Företagsekonomi

    Author : Joyce Antar; Donya Gholamifar; [2006]
    Keywords : Customer relationship management; Fashion management; Customer-supplier relationships; Consumer behavior; Customer satisfaction; Retailing industry; Relationer mellan konsumenter och återförsäljare; Konsumentbeteende; Detaljhandel; Kommunikation inom modeföretag;

    Abstract : Problem: Modeindustrin har varit omtalad under senare tid och eftersom konkurrensen på denna marknad är hög har det lett till en ökad medvetenhet bland konsumenter och speciellt bland manliga konsumenterna. En förundersökning utfärdad av författarna visade att skapandet av kundrelationer möjliggör för modeföretag att bibehålla en konkurrenskraftig position på marknaden. READ MORE