Essays about: "livsmedelsföretag "
Showing result 21 - 25 of 35 essays containing the word livsmedelsföretag .
-
21. Kvalitetskontroll av certifierade företag inom livsmedels-branschen - en jämförelse
University essay from SLU/Dept. of Food ScienceAbstract : The aim of the study was to provide an overview of how the quality control system of certified companies is structured in the food industry. But also to investigate, why the quality controls are necessary from both the authority and the certification bodies and investigate if the system can be streamlined. READ MORE
-
22. Launch of new products : market research for new product development for diabetics
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Foods that stimulate health and satisfy consumer expectations are needed. In a consumer´s perspective, products that provide several kinds of health benefits, without any call for major changes in their behaviour are needed on the market. READ MORE
-
23. Kritiska faktorer vid implementation av affärssystem i livsmedelsbranschen
University essay from Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementAbstract : Vilka är framgångsfaktorerna vid implementering av affärssystem i företag inom livsmedelsbranschen? Datainsamlingen till undersökningen genomfördes med hjälp av telefonintervjuer. Författarnas slutsatser från den här undersökningen är att framgångsfaktorerna vid implementeringen av affärssystem i livsmedelsbranschen är: Att företagsledningen visar engagemang, det finns tydliga strategiska mål, bra implementationsteam samt projektledare, företaget har en kultur som är öppen för förändring, valet av system passar företagets struktur, att systemet testas så korrekt data förs in, att användarna utbildas, att det finns någon person som är ansvarig för change management och kommunikation inom projektet och organisationen. READ MORE
-
24. Communication of CSR activities : a case study in the dairy sector
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Recent corporate challenges require effective communication in order to secure a company’s reputation. Companies as a result, need to be committed to a series of corporate social and environmental practices along with their financial commitments to their shareholders and investors. READ MORE
-
25. Datummärkning av livsmedel : till nytta för producenter, handlare och konsumenter?
University essay from SLU/Dept. of MicrobiologyAbstract : Varje dag förloras stora mängder livsmedel och dessa förluster sker i alla steg från jordbruket till konsumenternas hushåll. En av orsakerna till att mat går förlorad är att produkten börjar närma sig sitt bäst- föredatum. READ MORE