Essays about: "logotyper"

Found 5 essays containing the word logotyper.

  1. 1. Brand Recognition in Online Display Advertising : An Exploratory Study Based on Logo Detection

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Clément Morin; [2021]
    Keywords : Logo Detection; Online Advertisements; Display Advertising; Automatic Brand Detection; Logotypigenkänning; Online annonsering; Automatisk varumärkesigenkänning;

    Abstract : While the problem of automatic brand detection has already been studied for in-the-wild image inputs, its resolution in the context of online display advertising remains unexplored. Following the existing works that have successfully applied logo detection techniques to photographs of the real world, this thesis builds upon modern object detection models to perform brand-agnostic logo detection in images of online advertisements. READ MORE

  2. 2. The myth of the Red Line : an international relations analysis of the Obama administration’s argumentation for and against a military intervention in Syria

    University essay from Lunds universitet/Mänskliga rättigheter

    Author : Ronja Hasan; [2018]
    Keywords : International relations; International relations theories; Barack Obama; The Obama administration; Military intervention; Syria; Argumentation analysis; Ideological analysis; Law and Political Science;

    Abstract : This paper aims to examine the arguments proposed by the Obama administration regarding a U.S. military intervention in Syria due to the use of chemical weapons by the Syrian regime in 2013. READ MORE

  3. 3. Motivation bakom sponsring : en fallstudie ur sponsorernas perspektiv

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Fredrik Barnekow; Oscar Wallmark; Heini Mansikkamäki; [2018]
    Keywords : sponsring; motivation; varumärkeskännedom; image; relationer; varumärkesassociation;

    Abstract : Nästan alla människor har någon gång kommit i kontakt med sponsring. Vi ser välkända logotyper från stora företag i samband med idrottsevenemang, konserter och liknande tillställningar. Vid första anblick kanske det inte verkar anmärkningsvärt, lite logotyper utspridda vid olika event. READ MORE

  4. 4. The consequences of a logotype - How a logotype can be designed for a musician

    University essay from Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Author : Evelina Hallén; Sara Norrbom; [2016]
    Keywords : ;

    Abstract : Musikartisters varumärkesidentitet är många gånger splittrad och logotyp används inkonsekvent, detta i förhållande till hur produkt- och tjänsteföretags användande ser ut. Studien syftade därav till att undersöka om en logotyp borde anses viktigt för en musikartist och hur en logotyp kan utformas på ett så fördelaktigt sätt som möjligt för en musikartist. READ MORE

  5. 5. Next Generation Marking on Tools

    University essay from KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Author : Jenny Hansson; Kajsa Salgård; [2014]
    Keywords : ;

    Abstract : En logotyp och annan produktmärkning återspeglar en produkts identitet. AB Sandvik Coromantär ett internationellt företag med produktionsanläggningar i alla världsdelar och har som mål attderas logotyp ska finnas på alla tillverkade produkter. Idag sker produktmärkningen medtampongtryck, etikettering samt laser. READ MORE