Essays about: "lojalitet"

Showing result 11 - 15 of 51 essays containing the word lojalitet.

  1. 11. Recruiting and retaining labour in agricultural businesses : a multiple case study of employer branding in swedish agriculture

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Marcus Engvall; Olof Krumlinde; [2020]
    Keywords : employer branding; employee value proposition; farmers; farming; human resources; marketing; word-of-mouth;

    Abstract : There is an increasing need for competent workforce in the agricultural sector, but a lack of potential candidates on the labour market. In June 2017, the Swedish state adopted a new national food strategy. This strategy points out the direction of the Swedish food policy until 2030. READ MORE

  2. 12. Dynamic Pricing : A Matter of Attitude

    University essay from Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Author : Johanna Holmqvist Larsson; Fanny Tapper; [2019]
    Keywords : dynamic pricing; surge pricing; robo-pricing; algorithmic pricing; price discrimination; dynamisk prissättning; prisdiskriminering;

    Abstract : Tillämpningen av dynamisk prissättning har förenklats i och med digitaliseringens framväxt. Med den ökade tillgången till kunddata kan företag idag kartlägga kundernas köpbeteende och genom algoritmer anpassa priserna därefter. Identiska varor och tjänster kan på så sätt prissättas annorlunda. READ MORE

  3. 13. Dynamic Pricing : A Matter of Attitude

    University essay from Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Author : Johanna Holmqvist Larsson; Fanny Tapper; [2019]
    Keywords : dynamic pricing;

    Abstract : Tillämpningen av dynamisk prissättning har förenklats genom digitaliseringens framväxt. Med den ökade tillgången till kunddata kan företag idag kartlägga kundernas köpbeteende och genom algoritmer anpassa priserna därefter. Identiska varor och tjänster kan således prissättas, utefter kundens köpvillighet. READ MORE

  4. 14. Measuring the effect of esport sponsorships on brand equity and purchase intentions

    University essay from Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Author : Kevin Shaw; [2019]
    Keywords : Esports; Sponsorship; Brand equity; Brand awareness; Brand associations; Perceived quality; Brand loyalty; Perceived fit; Brands; Marketing; Event; Dreamhack; Counter-Strike; Esport; Sponsring; Varumärkeskapital; Varumärkesmedvetenhet; Varumärkesassociationer; Upplevd kvalité; Varumärkeslojalitet; Upplevd passform; Varumärken; Marknadsföring; Evenemang; Dreamhack; Counter-Strike;

    Abstract : Esport har under de senaste åren vuxit enormt snabbt och kommit att bli ett globalt fenomen. Samtidigt visar de framtida prognoserna att marknaden för esport kommer växa ytterligare, vilket har gjort det attraktivt för varumärken att sponsra lag, event och organisationer. READ MORE

  5. 15. Foreign Market Establishment of Knowledge Intensive Business Services (KIBS) : Key Factors to Consider for Swedish KIBS Firms Entering Norway

    University essay from KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Author : MARTIN LINDBLOM; ANDREAS WEIDLERTZ; [2018]
    Keywords : Knowledge intensive business services; internationalization; liability of foreignness; liability of outsidership; dynamic internationalization capabilities; foreign market establishment; establishment chain; business networks; relational embeddedness; structural embeddedness; Kunskapsintensiva affärstjänster; internationalisering; liability of foreignness; liability of outsidership; dynamiska internationaliseringsförmågor; utländsk marknadsetablering; etableringskedja; affärsnätverk; relationell förankring; strukturell förankring;

    Abstract : The purpose of this study was to explore key factors to consider for a Swedish Knowledge Intensive Business Services (KIBS) firm to successfully enter the Norwegian market, and examine how these factors compare to incumbent theories on foreign market establishment. The study is based on an interpretivist research design and utilizes qualitative methods in order to achieve the intended purpose. READ MORE