Advanced search
Showing result 1 - 5 of 7 essays matching the above criteria.
-
1. Mot ett mer hållbart lantbruk : En kartläggning av hur livsmedelsaktörer arbetar med miljömässig hållbarhet på gårdsnivå.
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Förhöjda havsnivåer, extremväder, översvämningar och skogsbränder är några av de konsekvenser som hotar vår planet på grund av klimatförändringarna. Denna oroande utveckling har lett till en ökad uppmärksamhet kring hållbar utveckling, inte bara i Sverige utan även globalt. READ MORE
-
2. Att marknadsföra en plats : fallstudie av tre livsmedelsproducerande företag på landsbygden
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Svenskproducerade livsmedel har under senare år blivit allt mer eftertraktat. Ett behov av anpassning har därför uppkommit från produktionssidan, då producenter stått inför valet att expandera för att möta konsumenternas efterfrågan. READ MORE
-
3. Marknadsföring i etiska företag : en fallstudie av The Smiling Group AB
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Marknadsföring är viktigt för att kommunicera hur ett företag skapar och kan leverera värde. Ett vanligt sätt för företag att marknadsföra sig är genom 4P-modellen där fokus ligger på produkt, pris, plats och påverkan. Ett annat sätt för företag att kommunicera sitt värde är genom olika märkningar. READ MORE
-
4. Pricing Single Malt Whisky : A Regression Analysis
University essay from KTH/Matematisk statistikAbstract : This thesis examines the factors that affect the price of whisky. Multiple regression analysis is used to model the relationship between the identified covariates that are believed to impact the price of whisky. The optimal marketing strategy for whisky producers in the regions Islay and Campbeltown are discussed. READ MORE
-
5. Egna märkesvaror : ICAs olika emv
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : På dagens livsmedelsmarknad blir innovation och utveckling allt mer aktuellt när kunderna ställer högre och högre krav på livsmedelsbutikerna. När kraven blir högre använder sig företagen av olika strategier, att nischa sig är ett alternativ för att uppfylla kundernas krav. READ MORE