Essays about: "marknadsmixen"
Showing result 1 - 5 of 9 essays containing the word marknadsmixen.
-
1. Marknadsföring av gårdsbutiker : en fallstudie om strategier och innehåll
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Intresset för svensk- och närodlad mat har under senare år ökat vilket resulterat i att allt fler lantbrukare öppnar gårdsbutiker. Konkurrensen på marknaden har bidragit till att lantbrukare använder sig av olika marknadsföringsstrategier för att nå ut till konsumenterna och utmärka sig från konkurrenter. READ MORE
-
2. How Product Properties Drive Wine Sales in Norway
University essay from KTH/Matematisk statistikAbstract : This project investigates the Norwegian wine market and attempts to provide models of how the sales volume is influenced by different product attributes. The purpose was to examine if and how such relationship can be modelled using multiple linear regression. READ MORE
-
3. Marknadsföring av köttlådor : en fallstudie av tre lantbruksföretag
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Marknadsföring innebär att hitta sätt att nå ut till marknaden med en produkt eller en tjänst. Innovativa lösningar är ofta effektivt för att nå ut till konsumenter och traditionella kanaler såsom tidningar, radio eller tv används ofta. READ MORE
-
4. Att marknadsföra en plats : fallstudie av tre livsmedelsproducerande företag på landsbygden
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Svenskproducerade livsmedel har under senare år blivit allt mer eftertraktat. Ett behov av anpassning har därför uppkommit från produktionssidan, då producenter stått inför valet att expandera för att möta konsumenternas efterfrågan. READ MORE
-
5. Vad efterfrågar konsumenten på den svenska brödmarknaden? : en empirisk undersökning utförd med en kvalitativ metod
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Då dagens konsumenter blivit mer medvetna om hälsa, miljö och dessutom blivit mer krävande och informationshungriga (McCluskey, 2000) krävs det att företag och framförallt livsmedelsföretag lyssnar på konsumenters efterfrågan och försöker ta fram produkter som motsvarar konsumenternas krav. Trots att konsumenter blivit mer hälso- och miljömedvetna är det få konsumenter som i butikerna verkligen köper miljövänliga eller miljömärka varor (Magnusson et al, 2001). READ MORE