Essays about: "nature and children s development"

Showing result 21 - 25 of 87 essays containing the words nature and children s development.

  1. 21. Lekmiljöer som uppskattas av barn : en observationsstudie i Uppsala

    University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Author : Disa Beckman; [2020]
    Keywords : barn; lekmiljöer; lekplatser; barnvänlig stad; barnperspektiv;

    Abstract : I dagens urbana miljöer designar vi välplanerade och detaljprogrammerade lekytor för barn. Dessa lekytor kallas lekplatser och de skapas efter vuxnas krav på säkerhet och deras önskemål om design. Forskning visar på en minskning i utomhuslek hos barn. READ MORE

  2. 22. Göteborgs Stads strävan att skapa tillgänglighetsanpassade lekplatser : hur går de tillväga och lyckas de?

    University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Author : Sanna Liljestam; [2020]
    Keywords : lekplatser; tillgänglighetsanpassning; tillgänglighet; barns lek; funktionsnedsättning; mer åt fler; enkelt avhjälpta hinder; Göteborgs Stad; Park- och naturförvaltningen;

    Abstract : Barn har ett inbyggt behov av att leka. Det är genom leken barn undersöker och tar risker för att på så sätt utmana sig själva och lära sig hantera sin omvärld. Det är även på så sätt som barn utvecklas socialt genom interaktioner med andra. READ MORE

  3. 23. Småhusområdet Södra Lindbacken : ett gestaltningsförslag för samägda utomhusmiljöer i ett småhusområde där människor i alla åldrar kan trivas

    University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Author : Lisa Blomkvist; Julia Åstrand; [2020]
    Keywords : landskapsarkitektur; gestaltningsförslag; social hållbarhet; Uppsala; bostadsnära utemiljöer; ålderspreferenser; samfälligheter;

    Abstract : De gemensamma grönområdena måste vara tillräckligt attraktiva för att locka ut invånare i stadsdelar där majoriteten består av småhus med egen trädgård för att njuta av de goda effekterna som kommer från spontana möten i gemensamma utemiljöer. Syftet med denna avhandling var att undersöka preferenser för gemensamma utemiljöer hos människor i olika åldrar som bor i småhusområden och presentera detta i ett designförslag. READ MORE

  4. 24. PARENT ENGAGEMENT IN SWEDISH PRESCHOOLS A narrative inquiry through the conceptual lens of proximal processes

    University essay from Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Author : Tina Elisabeth Yngvesson; [2019-12-20]
    Keywords : Preschool; home; parent; child; teacher; engagement;

    Abstract : Aim: There is an overall heavy emphasis on establishing strong teacher-parent relationships in the Swedish National Curriculum for Preschools and parent engagement in this regard, is considered important for reasons such as promoting child well-being-, healthy development-, socialisation- and learning through play. The central target of inquiry in this study was thus to investigate children- and adults’ understanding of parent engagement in Swedish preschools through the conceptual lens of proximal processes and explore how this may or may not affect child well-being and development Theory: The importance of understanding children’s learning as embedded in the social, cultural and family contexts in which it occurs contributes to the overall consensus that children will, in a well-being-, development- and learning perspective, do better with parents who are actively engaged in their children’s pedagogical life. READ MORE

  5. 25. What is cool and who is in? : Finnish marketing communication practitioners on brandand clothing-related bullying among children, social responsibility and prevention activities

    University essay from Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Author : Essi Oksanen; [2019]
    Keywords : branding; clothing; children; socialisation; bullying; social responsibility; marketing communications;

    Abstract : Background: In consumer culture, marketing communications is recognised as a communication system that shapes and provides resources for our understandings of the world. Arguably, those accounts channel and reproduce only dominant ideologies, which contributes to that understanding being narrow, by stigmatising those idiosyncrasies that exist beyond generally accepted norms of consumption. READ MORE