Essays about: "platsmarknadsföring"
Showing result 6 - 10 of 11 essays containing the word platsmarknadsföring.
-
6. I Heby pendlar vi hem till hästen : hästprofilering i landsbygdskommuner
University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentAbstract : I Sverige har många landsbygdskommuner tampats med en minskande befolkning. Detta har inneburit att de i allt större utsträckning börjat leta efter nya sätt att profilera sig för att locka nya invånare och få befintliga att stanna kvar. Allt mer centralt har blivit att visa den livsstil man kan uppnå på landsbygden. READ MORE
-
7. Välkommen till Första klass : en narrativanalytisk studie av Bräcke kommuns marknadsföringskampanj "Första klass"
University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentAbstract : Urbaniseringen är en fortsatt trend som följt med in i tjänstesamhällets samtid. Som en följd av urbaniseringen har många kommuner, i synnerhet landsbygdskommuner avsides från urbana centra, drabbats av ett sjunkande invånartal och de konsekvenser detta för med sig. READ MORE
-
8. The involvement of a university as a stakeholder in the place branding process. Case:Jönköping Science City
University essay from Högskolan i Jönköping/Internationella HandelshögskolanAbstract : Background: Strategic place branding has gained increased recognition lately, both scholarly and inpractice. Because of globalization, cities are today constantly competing with othercities all over the world. Therefore it is today important for a city to communicate animage that is distinguished from others. READ MORE
-
9. Evig temporäritet och skön platsmarknadsföring : kulturkartans betydelse för kulturellt hållbar stadsutveckling
University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Abstract : Malmös omvandling från industristad till kunskapsstad har inte undgått många. Det är dock inte enbart fysiska strukturer och stadslandskapet som förändrats, utan länge har kommunens kommunikatörer arbetat med att tvätta bort imagen av Malmö som industristad. READ MORE
-
10. En studie över mediebilden av varumärket Malmö
University essay from Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationAbstract : In order to manage the image of a city in a highly medialized world it is important that the key features of the brand is correlating with the overall media image. This paper exams the impact of Malmö Stads vision-report in the media portrayal of the city between 1997-2012. READ MORE