Essays about: "price leadership"

Showing result 1 - 5 of 20 essays containing the words price leadership.

  1. 1. Photovoltaics from a business perspective past, present, and future in Germany

    University essay from Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Author : Love Ossler; [2023]
    Keywords : Business Model Canvas; Alexander Osterwalder; Business Model; Photovoltaics; Germany; Erneuerbare-Energien-Gesetz; Solar; Case Study; Enpal B.V; 1komma5 Grad GmbH; Energiekonzepte Deutschland GmbH; Enerparc AG; Belectric GmbH; renewable energy; EEG; Greenovative GmbH; 1komma5° GmbH; Wegatech Greenergy GmbH; DZ-4 GmbH; Sunlife-Montage GmbH; Vario green energy Concept GmbH; Vispiron EPC GmbH Co. KG; Pfalzsolar GmbH; Technology and Engineering;

    Abstract : Solar energy plays a vital role in the transition to a greener global energy supply. As a decentralized energy source, the expansion of solar energy is not driven by energy suppliers and government as in traditional energy sources but is proliferating through the market through a variety of business propositions. READ MORE

  2. 2. Mergers and Acquisitions in The Video Gaming Industry

    University essay from Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Author : Viktor Glimne; Jesper Stålheim; [2021-02-24]
    Keywords : ;

    Abstract : This research paper studies the effect of 102 M&A announcements during 2016-2020 in the video gaming sector. The purpose is to answer whether M&A events within the sector manages to create synergy gains for investors, or if it is just an act of management wanting to control larger firms, increasing the size of companies with little value added. READ MORE

  3. 3. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling

    University essay from SLU/Dept. of People and Society

    Author : Sebastian Stotzer; [2020]
    Keywords : mervärde; tomat; strategi; fallstudie; producentorganisation; närodlat; värdeadderad; trädgårdsföretag;

    Abstract : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. READ MORE

  4. 4. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling

    University essay from SLU/Dept. of People and Society

    Author : Sebastian Stotzer; [2020]
    Keywords : mervärde; tomat; strategi; fallstudie; producentorganisation; närodlat; värdeadderad; trädgårdsföretag;

    Abstract : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. READ MORE

  5. 5. Small enterprises’ marketing strategy in the digital era : A study of hotels in Sweden

    University essay from Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Author : Tobias Pettersson; Daniel Tadesse; [2019]
    Keywords : Marketing Mix; Hotel Industry; Digitalization; Social Media Marketing; Customer Satisfaction.;

    Abstract : Aim: The aim of this study is to explore small enterprises’ marketing strategy and the digital tools that can improve their odds in the market against competitors and gain competitive advantage. Method: Qualitative study was conducted using primary and secondary data for this study, where primary data was collected through ten semi-structured interviews. READ MORE