Essays about: "reasons for joining a company"

Showing result 1 - 5 of 6 essays containing the words reasons for joining a company.

  1. 1. Påverkar medlemmarnas engagemang uppfattningen av medlemskap, förtroende och socialt kapital? : en komparativ studie mellan olika engagemangsnivåer bland medlemmar

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Lukas Hüllert Åkesson; Gabriella Ivedal; [2024]
    Keywords : kooperativ; medlemskap; förtroende; socialt kapital; lantbrukskooperativ; skogskooperativ;

    Abstract : Sverige är unikt som land med sin höga andel skog av den totala ytan, 75% utgörs av jord- och skogsmark, vilket motsvarar 30,9 miljoner hektar. Det gör att skogsnäringen har en viktig roll för Sverige, både för handeln, exporten och sysselsättningen inom landet. READ MORE

  2. 2. A Sense of Belonging in a Corporate Environment : On how Millennials Understand and Relate to Corporate Social Responsibility

    University essay from Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Author : Mladen Dimitrov; [2022]
    Keywords : corporate social responsibility CSR ; greenwashing; Millennials; sense of belonging; social identity theory SIT ; shareholder value theory; corporate citizenship theory; mixed-methods research;

    Abstract : This study investigates the correlation between Millennial workers' sense of belonging and a company’s Corporate Social Responsibility (CSR) initiatives. Bearing in mind the gap in academic research on the introspective impact CSR has on a company’s employees, this study aims to explore how the Millennial workers at one of the biggest banking and insurance companies operating in Bulgaria understand and relate to companies’ philanthropic endeavours. READ MORE

  3. 3. Industriellt samarbete för hållbar utveckling : en fallstudie om aluminiuminitiativet

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Caroline Olsson; [2019]
    Keywords : CSR; miljöarbete; intressenter; multi-stakeholder – initiative; network; nätverk; samverkan; wicked problem;

    Abstract : Från att lagar och regler har varit den främsta faktorn för att motivera företag och industrier att arbeta med miljöfrågor har påtryckningar från konsumenter och övriga intressenter blivit mer viktigt. Många intressegrupper får tillgång till hållbarhetsrelaterad information och blir därför insatta och medvetna om miljö och sociala aspekter på produktion och konsumtion. READ MORE

  4. 4. Skapandet av varaktiga kundrelationer : en studie av Länsförsäkringar Bergslagens kundbonussystem

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Sara Hallin; Therese Svensson; [2013]
    Keywords : försäkringsbranschen; kundbonus; kundrelationer; lojalitet; Länsförsäkringar Bergslagen; relationsmarknadsföring; tjänstemarknadsföring;

    Abstract : En växande tjänstesektor som får allt större betydelse och en ökad konkurrens om kunderna är den finansiella tjänstemarknaden. Denna förändring på den finansiella tjänstemarknaden har lett till ett skifte i synen på marknadsföring. READ MORE

  5. 5. Responsible Investment : Can an investment company such as Ratos work through CSR’s five dimensions?

    University essay from KTH/Industriell produktion

    Author : Maria Aspvik; Zahra Faridoon; [2012]
    Keywords : ;

    Abstract : Corporate Social Responsibility, or CSR, is a subject whereby enterprises execute their business with respect and responsibility towards the natural and the social environment, their own and their subcontractor’s labor and towards others whom it may concern. CSR is a phenomenon that is rapidly spreading and every day yet more enterprises and companies are joining the concept. READ MORE