Essays about: "reklamfilmer"

Found 4 essays containing the word reklamfilmer.

  1. 1. That's why we're changing to all-electric : En multimodal kritisk diskursanalys av Volvo Cars hållbarhetskommunikation ideras reklamfilmer

    University essay from Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Author : Linn Backman; David Fiedler; [2022]
    Keywords : Hållbarhet; multimodal kritisk diskursanalys; grönmålning; budskapsstrategier; CSR; intygsreklam; Volvo Cars; reklamfilmer;

    Abstract : Företaget Volvo Cars återfinns på Sustainable Brand Index lista över de mest hållbaravarumärkena enligt svenska konsumenter. Samtidigt verkar företaget inom en av de mestklimatbelastande branscherna. READ MORE

  2. 2. Effective communication on urban water conservation begins by understanding citizens' prerequisites for behavior change

    University essay from Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Author : Josefin Eidrup Dahlberg; [2021]
    Keywords : climate change; water consumption; water use; behavior change; water conservation; behavior change wheel; COM-B; communication strategies.; Earth and Environmental Sciences;

    Abstract : Climate change will likely cause future water crises in many parts of the world, making it crucial for humanity to adapt to a life in which sustainable water use behaviors are key. To achieve this, organizations managing drinking water need increased knowledge on how to communicate conservation messages that will lead to behavior changes. READ MORE

  3. 3. HUMOROUS ADVERTISING : A STUDY OF U.S. TV ADS IN SWEDEN

    University essay from Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Author : Filip Christensen; Peter Skoggård; [2017]
    Keywords : humor; television advertising; U.S.; Sweden; culture; language; globalization; adaptation; standardization; consumer experience; humor; tv-reklam; Amerika; USA; Sverige; kultur; språk; globalisering; anpassning; standardisering; konsumentupplevelse;

    Abstract : Globalization has resulted in cultures becoming more alike in many ways. The challenge is determining when communication methods can be common for a global market as opposed to targeted messages for a specific geographic area or demographic. READ MORE

  4. 4. Ett branschperspektiv: normbrytning och stereotyper i reklam

    University essay from Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Author : Caroline Appelgren; Lisa Olsson; [2014]
    Keywords : norm; normbrytning; normkritik; genus; könsstereoyp; stereotyp; kvinnligt; manligt; marknadskommuniaktion; kommunikation; visuell kommunikation; varumärkesvärde; reklam; reklamfilmer; libresse; halebop; mens; sanitetsskydd; hbtqi; hockey; reklambransch; k;

    Abstract : På grund av stor konkurrens är det svårt att skapa reklam som fångar uppmärksamhet. Det finns olika verktyg för nå igenom mediaflödet. I den här studien undersöks orsaker och konsekvenser till användning av normbrytande- och stereotypisk kommunikation. Konsekvenser har tidigare studerats ur ett beteendevetarperspektiv. READ MORE