Essays about: "relationsmarknadsföring"
Showing result 1 - 5 of 47 essays containing the word relationsmarknadsföring.
-
1. Bankens roll vid generationsskifte av skogsfastigheter : en studie av intressenters tjänstebehov
University essay from SLU/Dept. of Forest EconomicsAbstract : Sveriges totala landareal består av cirka 28 miljoner hektar skogsmark. Tillsammans äger cirka 311 000 privata skogsägare drygt 50 procent av den svenska skogsarealen. Ägarbyten bland dessa skogsfastigheter sker kontinuerligt. READ MORE
-
2. Power Dynamics in Business-Sociopolitical Network : Analysis of the South Korea-Japan Trade Dispute 2019–2023
University essay from Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenAbstract : This study examines power factors (resource dependence, attraction of relationship maintenance, and institutional forces) in relation to actors' behaviors and ties of varying strength between them within a network of business and sociopolitical spheres. The focus is on Samsung Electronics and Asahi Breweries in the context of the ROK-Japan trade dispute (2019-2023). READ MORE
-
3. How Relationship Marketing can Improve the Value Proposition and Increase the Sales of Organic Food : A Single Case Study Exploring How Different Actors in the Food Industry Can Implement Marketing Strategies
University essay from KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Abstract : In recent years, organic food sales in Sweden have experienced a decrease in sales, opening up new challenges and opportunities for various actors within the food industry. The Swedish food industry works extensively with sustainability and aims to foster a sustainable food system. READ MORE
-
4. Att bryta barriärer : marknadsföringsstrategier för att bredda del-tagandet inom högre studier
University essay from SLU/Dept. of Forest EconomicsAbstract : Med ett allt mer heterogent samhälle till följd av globalisering och migration har det lagts ett större fokus på att universiteten ska jobba med att integrera och rekry-tera underrepresenterade grupper. Inom Sverige är det idag stora klyftor mellan vilka personer som väljer att studera vidare till högre utbildningar och individers förutsättningar samt bakgrund har en stor påverkan i detta vägval. READ MORE
-
5. Relationsskapande möten : vad skogsägare förväntar sig i möten med virkesköpare
University essay from SLU/Dept. of Forest Resource ManagementAbstract : Med högre efterfrågan på skogsråvara ökar konkurrensen på inom skogsbranschen. Svenska skogsbolag är beroende av privata skogsägare för att kunna tillgodose tillräcklig mängd råvara till sina industrier. READ MORE