Essays about: "relationsmarknadsföring"
Showing result 11 - 15 of 47 essays containing the word relationsmarknadsföring.
-
11. Lojalitet och engagemang för skogsägareföreningen i en ny tid : en fallstudie om medlemmar i Norra Skogsägarna
University essay from SLU/Dept. of Forest EconomicsAbstract : Skogsägarföreningarna har en lång historia av att arbeta för skogsägarnas intressen. Genom att bidra till att skogsägarna får bra betalt för sitt virke har skogsägarnas situation förbättrats. Med tiden har skogsägarna blivit mer diversifierade. READ MORE
-
12. Kommunikationskanaler för nystartade företag inom servicebranschen : en fallstudie av Akretus AB
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Det blir svårare och svårare för företag att nå ut till potentiella kunder genom traditionell marknadsföring. Samtidigt som potentiella kunder är alltmer kritiska till marknadsföring blir också de tillvägagångssätt som finns tillgängliga för företag att marknadsföra sig via allt fler, vilket försvårar företagens val av marknadsföring för just sina tjänster eller produkter. READ MORE
-
13. Relationers betydelse när ”papper försvinner” : en fallstudie om kundrelationer i service- och tjänsteproduktion
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Digitaliseringen påverkar hela samhället och ändrar vårt sätt att arbeta, producera och konsumera. Ny teknik förändrar och utvecklar hela tiden vad vi gör, hur vi gör och vilka behov vi har. Inom service- och tjänsteproduktionen innebär detta en utveckling som ändrar och skapar nya förutsättningar för hur en tjänst kan levereras. READ MORE
-
14. Digitalisering av gårdsbutiken : en fallstudie av Local Food Nodes
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Det svenska jordbruket har genomgått rationaliseringar och jordbruken har blivit allt större och mer specialiserade sedan slutet på 1900-talet. Mindre enheter har haft svårt att konkurrera och därför tvingats lägga ner. Intresset för närodlad mat har däremot växt i samhället under de senaste åren. READ MORE
-
15. Mer än bara kött : en studie om mervärden och kommunikation vid direktförsäljning av köttlådor
University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentAbstract : Syftet med studien är att undersöka vilka värden som producenter av köttlådor uppfattar som viktigt i sina kundkontakter. Mervärden har kategoriserats efter hur kunden uppfattar olika värden. I studien beskrivs hur kommunikationen mellan konsument och producent sker. READ MORE