Essays about: "research problem of advertising"

Showing result 1 - 5 of 38 essays containing the words research problem of advertising.

  1. 1. What Girls Are Made Of? : A Critical Overview of Gender Stereotyping in Advertising and Research-based Recommendations for Stakeholders

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Valeriia Babkina; [2023]
    Keywords : gender stereotyping; gender representation; advertising; marketing; feminist media analysis; gender equality; social sustainability; könsstereotyper; könsrepresentation; reklam; marknadsföring; feministisk medieanalys; könsjämlikhet; social hållbarhet;

    Abstract : Könsstereotypisering i reklam är ett genomgripande problem som fortsätter att forma och förstärka samhällets normer och uppfattningar om könsroller. Denna masteruppsats syftar till att ge en översikt över den problematiska naturen av könsstereotypisering i reklam, där man belyser de relaterade frågorna och deras konsekvenser, samtidigt som man erbjuder forskningsbaserade rekommendationer till intressenter för att främja mer inkluderande och rättvisa reklampraktiker. READ MORE

  2. 2. No cap: Striving for authenticity : LGBTQ images and Gen Z’s perception of fast fashion brand authenticity

    University essay from Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Author : Maximilian Ignatzek; Matilda de Jong; [2022]
    Keywords : Brand authenticity; Brand Authenticity Construct; Fashion; Fast fashion; Advertising; Generation Z; Gen Z; LGBTQ; LGBTQ images; Perception; Perceptual process;

    Abstract : Background: Brands have started paying attention to brand authenticity since consumer demand for authenticity is increasing. Especially Gen Z is constantly seeking for authentic, inclusive, and diverse brands as they are the first generation to choose brands based on authenticity. READ MORE

  3. 3. Sann vänskap är ljudet mellan människor

    University essay from Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Author : Frida Sjöström; Emma Stanciu; Erik Strålman; [2022]
    Keywords : Podcasts; credibility; trust; advertisement; building relationships; Business and Economics;

    Abstract : Problem/forskningsfråga: Hur försöker svenska podcasts skapa trovärdighet till sina lyssnare samtidigt som de marknadsför produkter och företag? och Hur tar unga lyssnare emot reklam i podcasts utifrån ett förtroendeperspektiv? Syfte: Studiens syfte är att utifrån kvalitativ metod skapa förståelse för hur annonsering i digitala kanaler påverkar podcasts trovärdighet. Den växande digitala kanalen podcast ska användas som verktyg för undersökningen. READ MORE

  4. 4. The need of Enterprise UX : A case study of designing a tool for the advertising campaign planning process

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Moa Engquist; [2022]
    Keywords : Enterprise UX; Enterprise software; Advertising industry; Visualizations; Wicked problem; Research through design; Företags-UX; Mjukvara för företag; Reklambranschen; Visualiseringar; Wicked problem; Research through design;

    Abstract : Enterprise software has traditionally focused on functionalities over experiences. When enterprise software is becoming a core part of work, knowledge about the experiences can result in an enhanced working situation for employees and become a useful tool for them. READ MORE

  5. 5. AI in Marketing – Curse or Blessing? : Impacts of Programmatic Advertising and Personalized Content on Society

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Christopher Klee; [2021]
    Keywords : programmatic advertising; personalization; ethics; digital marketing; artificial intelligence; big data; privacy; filter bubble; diversity of opinion; automation; real-time bidding; machine learning.;

    Abstract : With the help of Programmatic Advertising and the resulting personalized content, consumers can be targeted precisely and with the help of Artificial Intelligence. The associated use of customer data creates ethical conflicts. READ MORE