Essays about: "retorik"
Showing result 6 - 10 of 45 essays containing the word retorik.
-
6. Barcelona as a place brand, a study on visual communication and place marketing
University essay from Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenAbstract : Betydelsen av att etablera och bevara ett starkt varumärke av en plats eller stad, så kallad platsmarknadsföring, är av största intresse för en plats, inte minst ur ett ekonomiskt perspektiv. En del i ledet av att etablera ett starkt varumärke består av att arbeta med kommunikation i olika format, till exempel genom visuell kommunikation vars syfte är att stärka den grafiska profilen inom bland annat reklam, webb, sociala medier, skyltning och illustrationer. READ MORE
-
7. A Benjaminian Gaze on the Representation of Historical Conjunctures in the Illustrated Magazine Arbeiter-Illustrierte-Zeitung 1924-1935
University essay from Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapAbstract : Denna magistertes undersöker hur bildrepresentationer av förflutna och samtida konjunkturer används, i den tyska kommunistiska tidskriften Arbeiter-Illustrierte-Zeitung(AIZ, 1921-38) under perioden 1924-1935. Under dessa år, då tidskriften bar namnet AIZ, var den också som mest populär. READ MORE
-
8. Politicians’ Instagram personas in relation to Swedish politics : A discourse analysis of personas from a gender point of view of Swedish political party leaders’ Instagram accounts
University essay from Karlstads universitet/Centrum för genusforskning (from 2013)Abstract : This essay aims to investigate how the leaders for the Swedish parliamentary parties appear on their official Instagram accounts. By conducting a discourse analysis, looking at both text, visual images, and the combination of the two in the Instagram posts, the intention is to analyse how gender is being performed through the rhetorical concept of persona. READ MORE
-
9. How to analyze identification in storytelling?
University essay from Lunds universitet/Retorik; Lunds universitet/Masterprogram: Språk och språkvetenskapAbstract : This thesis examines the use of storytelling in advertising from a rhetorical perspective. Specifically, stories told in IKEA’s recent advertising campaign Där livet händer (Where life happens) will be analyzed. The purpose is to propose a way in which to analyze identification in storytelling. READ MORE
-
10. Sustainability Propaganda – The Oatly case : A qualitative content analysis of Oatly's external communication.
University essay from Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Abstract : The brands' commitment to sustainability is being developed into an established market strategy, which means that the concept of brand activism is becoming increasingly common. Due to this development, the external communication that these brands drive also tends to adopt a more convincing and coercive approach in order to influence the consumers. READ MORE