Advanced search

Showing result 1 - 5 of 9 essays matching the above criteria.

  1. 1. “ - Cause I like working when I’m happy” : A case study of students in linguistic vulnerability and verbal interactions with peers in the social studies classroom

    University essay from Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Author : Lina Knudsen; [2023]
    Keywords : classroom discussions; Developmental Language Disorder; group work; Individuals and Societies; International Baccalaureate; linguistic vulnerability; middle school; social studies; verbal interaction;

    Abstract : Syfte Syftet med denna studie är att bidra med insikt i hur Mellanårsprogrammets (MYP) elever i språklig sårbarhet och deras lärare upplever verbala interaktioner i klassen med elevernas kamrater i Individer och samhällen (I&S), ett samhällskunskapsämne inom International Baccalaureate läroplan.  Forskningsfrågor · Hur ser MYP-lärare på den effekt kamrater har på elever i språklig sårbarhet under verbala interaktioner i klassen och hur stödjer dessa lärare elever i språklig sårbarhet under dessa interaktioner i I&S?   · How do MYP students in linguistic vulnerability experience and understand verbal in-class interactions with peers in the I&S classroom and how do they experience the support given to them by their teachers during these interactions?  Theoretical Framework The theoretical framework of this case study is based on the sociocultural perspective as seen in Vygotsky’s work (1987), which have been developed further by Säljö (2000) and Kozulin (2003). READ MORE

  2. 2. Skogen på högstadiet

    University essay from SLU/School for Forest Management

    Author : Ida Pettersson; Per Bovin; [2021]
    Keywords : skolungdomar; natur; ekonomi;

    Abstract : Från sju års ålder till 16 år är det skolplikt i Sverige och skolan har en stor roll för ungdomar där mycket ska läras. Skogen är en viktig resurs i Sverige som bidrar både till den svenska samhällsekonomin samt till förnyelsebara resurser. READ MORE

  3. 3. Stop spreading the news! : How disinformation spreads on social media and what politicians are doing about it

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Patric Hjorth; [2020]
    Keywords : Disinformation; False Information; Fake News; Facebook; European Commission; Social Media; EU; policy; Action Plan on Disinformation; Code of Practice on Disinformation;

    Abstract : Following the rise of social media, the world has found itself in a hyperconnected state. Through the press of a button, it is today possible to reach every corner of the world. This has brought opportunities for freedom and liberation, but in the past years it has also become a danger for these ideas. READ MORE

  4. 4. Svårigheter i samhällskunskap : En studie om sex samhällskunskapslärares uppfattningar och förhållningssätt till ”elever med svårigheter”

    University essay from Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Author : Anton Augustsson; [2020]
    Keywords : Elever med svårigheter; samhällskunskap; frontlinjebyråkrater; Lipsky;

    Abstract : The aim of this study was to analyze how high school teachers in civics percieve and act in relation to pupils with difficulties in the specific subject. To reach that aim semi structured interviews was choosed as the method. READ MORE

  5. 5. Det sista filtret - Gäddfabriken i Kovik : en våtmark för ett friskare Östersjön med förutsättningar för lärande och utforskande

    University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Author : Ru Amanda Winroth; [2018]
    Keywords : våtmark; övergödning; friluftsliv; rekreation; utställningsdesign; ekosystemtjänster; naturvård;

    Abstract : Det här arbetet syftar till att skapa en förbättrande insats för Östersjöns miljö. Genom att begränsa näringsutsläppen till Östersjön och skapa lekmiljöer för kustlevande rovfisk och tillgängliggöra platsen för rekreativa ändamål skapas en dynamisk plats med hög biologisk funktionalitet och höga upplevelsevärden för människan. READ MORE