Essays about: "skolutveckling"

Showing result 1 - 5 of 10 essays containing the word skolutveckling.

  1. 1. Democracy and Controversial Issues: Preparing students to become global citizens

    University essay from Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Author : Sofie Sandell; Neha Sharma; [2024-03-20]
    Keywords : demokrati; kontroversiella frågor; skolutveckling; ledarskap; democracy; controversial issues; school management; leadership;

    Abstract : In an attempt to make tomorrow's generation more democratic and critically aware, Skolverket has given clear instructions of including discussions related to controversial issues in classroom teachings. The thesis has both teachers’ and students’ perspectives of how conscious they are about using this tool. READ MORE

  2. 2. Promoting Multilingualism as a Resource in Education : A Minor Field Study on a Senior Secondary School in The Gambia

    University essay from Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Author : Melinda Malmström; [2023]
    Keywords : Access to the Curriculum; Didactic Design; First Language; Language of Instruction; Language Domination; Linguistic and Cultural Diversity; Multilingualism;

    Abstract : AbstractThe study aims to explore how students’ linguistic resources are used for learning in a school in Gambia. The study is a field study and was conducted at a Senior Secondary School during January and February 2023. READ MORE

  3. 3. Lärare och skolutveckling : Att vara en del av en skolas utvecklingsarbete

    University essay from Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Author : Margareta Winberg; [2023]
    Keywords : skolutveckling; skolförbättring; förändringsprocesser; school development; professional learning;

    Abstract : Läroplanen för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet (Lgr 22) ger ett tydligt uppdrag till alla verksamma lärare att ta ansvar för skolans utveckling. Tidigare forskning visar hur olika förändringsprocesser kan förstås, där finns även beskrivet vilka faktorer som gynnar ett utvecklingsarbete och vad som leder till varaktig förändring och därmed även påverkar elevers måluppfyllelse i positiv riktning. READ MORE

  4. 4. “ - Cause I like working when I’m happy” : A case study of students in linguistic vulnerability and verbal interactions with peers in the social studies classroom

    University essay from Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Author : Lina Knudsen; [2023]
    Keywords : classroom discussions; Developmental Language Disorder; group work; Individuals and Societies; International Baccalaureate; linguistic vulnerability; middle school; social studies; verbal interaction;

    Abstract : Syfte Syftet med denna studie är att bidra med insikt i hur Mellanårsprogrammets (MYP) elever i språklig sårbarhet och deras lärare upplever verbala interaktioner i klassen med elevernas kamrater i Individer och samhällen (I&S), ett samhällskunskapsämne inom International Baccalaureate läroplan.  Forskningsfrågor · Hur ser MYP-lärare på den effekt kamrater har på elever i språklig sårbarhet under verbala interaktioner i klassen och hur stödjer dessa lärare elever i språklig sårbarhet under dessa interaktioner i I&S?   · How do MYP students in linguistic vulnerability experience and understand verbal in-class interactions with peers in the I&S classroom and how do they experience the support given to them by their teachers during these interactions?  Theoretical Framework The theoretical framework of this case study is based on the sociocultural perspective as seen in Vygotsky’s work (1987), which have been developed further by Säljö (2000) and Kozulin (2003). READ MORE

  5. 5. Børn i vanskeligheder i matematik og deres matematikundervisning

    University essay from Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Author : Simon Johnson; [2016]
    Keywords : Foregrund; Regnehuller; Self-efficacy; Tidlig intervention;

    Abstract : Sammenfatning/abstraktJohnson, Simon (2016), Børn i vanskeligheder i matematik og deres matematikundervisning,Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskola, 90 hp.Forventet kundskabsbidragSom blivende speciallærer i matematik mener jeg, at elever i matematikvanskeligheder er den vigtigste kilde til information med hensyn til matematikvanskeligheder. READ MORE