Essays about: "sport and culture"
Showing result 1 - 5 of 40 essays containing the words sport and culture.
-
1. Ridlärarutbildningen i Finland – en historisk analys
University essay from SLU/Institutionen för husdjurens biovetenskaperAbstract : Riding is a popular leisure activity throughout the Nordic countries. The transition from military to a popular sport has followed a similar path Sweden and Finland. In Sweden there is some research on the subject, but this is lacking in Finland. READ MORE
-
2. Att göra hinder till språng : en studie om tränares sätt att hantera elevers mentala hinder
University essay from SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and BiochemistryAbstract : Då ridsporten i Sverige och metoderna för att utbilda ryttare förändrats avsevärt de senaste årtiondena har även kulturen kring undervisningen och den mentala inställningen förändrats. Tränarens roll idag inkluderar inte bara kunskap om ridning och hästar utan även god pedagogik och förmåga att undervisa olika individer. READ MORE
-
3. Female Fans in Formula 1 : A Qualitative Study of Spanish Female Fans’ Behaviours, Attitudes, and Motivations towards F1 and its Consumption through Twitter
University essay from Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Abstract : Sports fandoms, historically, have been categorized as a male domain, even in academic studies. Therefore, as Formula 1 has been a sport with a remarkable increase in digital engagement and women are one of their main target audiences, I study Spanish F1 female fans’ behaviours, attitudes, and motivations towards F1 and Twitter as part of their fan experience. READ MORE
-
4. An E-sport team's communication with their fans in social media
University essay from Uppsala universitet/Medier och kommunikationAbstract : The aim of this thesis is to explore the social media-communication between the E-sport team Team Allliance and their fans, and doing so with the perspective of Jenkins basic theory on Convergence Culture, also called Participatory Culture, and within this theory-concept, researchers J. Sanderson and J.W. READ MORE
-
5. The Power of a Sports Consumer’s Perception of Sponsoring Brands : A Study of Sports Fans’ Behavior Towards Sponsorships
University essay from Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetAbstract : Den internationella marknaden inom sport har de senaste åren vuxit kraftigt. Det har bidragit till att supportrar finns i olika delar av världen med en personlig bakgrund som skiljer sig från person till person, vilket påverkar deras uppfattning. READ MORE