Essays about: "strategiskt varumärkesbyggande"

Found 5 essays containing the words strategiskt varumärkesbyggande.

  1. 1. Varumärkesbyggande säljstöd för virkesköpare i skogsbranschen : en fallstudie om Martinsons Skogshandbok

    University essay from SLU/Dept. of Forest Economics

    Author : Julia Algotsson; [2020]
    Keywords : försäljning; försäljningsstöd; marknadsföring; premium-differentiering; varumärke; varumärkesbyggnad; varumärkesidentitet; virkesköpare; branding; brand building; business-to-business; business-to-business sales support; forest industry; sales; sales management; sales support;

    Abstract : I takt mot ett fossilfritt samhälle blickar allt fler mot den förnybara skogsråvaran. Skogsindustrin går på högvarv och konkurrensen hårdnar. Aldrig förr har marknadsföring varit så aktuellt, och till den hör teorin om försäljning. READ MORE

  2. 2. Varumärkesbyggnad genom hållbarhetsrapportering : en fallstudie av NCC:s hållbarhetsrapporter mellan 2013–2018

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Rubab Chowdhury; Rasmus Nyqvist; Gustaf Linderoth; [2019]
    Keywords : varumärke; varumärkesbyggnad; hållbarhetsredovisning; hållbarhetsrapporter; legitimitet; identitet;

    Abstract : Varumärket har på senare tid blivit en viktig tillgång i ett företag. Med ett starkt varumärke kan företag särskilja sig från närstående konkurrenter och erhålla ett mervärde för intressenter som kan vara gynnande ur ett företagsekonomiskt perspektiv. READ MORE

  3. 3. Applying strategic design to stand out in the cargo bike market. : Development of a cargo bike for non-cargo bike people.

    University essay from KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Author : Anna Mikkelsen; Moa Wernberg; [2019]
    Keywords : Electric bike; Cargo bike; Longtail; Product development; Product design; User centered design; Strategic design; Strategic branding.; Elcykel; Lastcykel; Longtail; Produktutveckling; Produktdesign; Användarcentrerad design; Strategisk design; Strategiskt varumärkesbyggande.;

    Abstract : This report presents a master’s degree project in Integrated Product Design at KTH Royal Institute of Technology in Stockholm, on behalf of the company Rawbike. The purpose was tod evelop a design and construction proposal for a cargo bike from a strategic market perspective, that could broaden the audience of Rawbike to include more female users. READ MORE

  4. 4. Translucent concrete in product design : Implementation of a new segment of design products through Strategic branding

    University essay from KTH/Produkt- och tjänstedesign

    Author : JULIA CASSEL; AGNES ÖSTEVIK; [2018]
    Keywords : Butong; product design; strategy implementation; strategic branding; prototyping; consumer market; brand positioning; brand identity; brand platform; design guidelines; standardised production; customisation; manufacturing; Butong; produktdesign; strategi; strategiskt varumärkesbyggande; prototyp; konsumentmarknad; varumärkespositionering; varumärkesidentitet; varumärkesplattform; designriktlinjer; standardiserad produktion;

    Abstract : The company Butong is based on a patented process of casting concrete between two layers of bubble wrap, resulting in panels of translucent concrete. This material is mainly applied as panels in vertical gardens and light installations. Today, the business is based on projects that require custom made designs. READ MORE

  5. 5. Ambience : Is Ambience in Swedish Clothing Retail Stores a Missed Opportunity?

    University essay from IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Author : Eric Bergqvist; Elina Sargezi; [2011]
    Keywords : Ambience; consumer behaviour; perception; attitude; experiential marketing; sensory marketing; emotional branding; sensory branding; retail atmospherics; ambient factors; Atmosfär; konsumentbeteende; uppfattning; attityd; upplevelsemarknadsföring; sinnesmarknadsföring; emotionell varumärkesbyggande; sensorisk sinnes varumärkesbyggande; detaljhandel atmosfär; omgivande faktorer;

    Abstract : Background: Nowadays, customers tend to take product quality and positive brand image for granted, which makes the formation of a new marketing strategy even more vital. In an age characterized by information overload and lack of time, factors such as emotional, cognitive or symbolic values become increasingly valuable in marketing. READ MORE