Essays about: "terräng"

Showing result 1 - 5 of 106 essays containing the word terräng.

  1. 1. Stamskador och dess uppkomst vid mekaniserad kvalitetsgallring i norra Sverige

    University essay from SLU/School for Forest Management

    Author : Lovisa Hansén; [2024]
    Keywords : skördare; faktorer; gallringskvalitet;

    Abstract : Gallring är ett ingrepp som görs i ett skogsbestånd med syfte att ta bort ett urval av träd för att gynna de kvarstående, samt att ge en intäkt i form av virke. Som skogsägare kan man prioritera vilka värden man vill gynna i sin skog; ekonomiska, sociala och/eller biologiska. READ MORE

  2. 2. Fysiologiskt svar under terrängmomentet i fälttävlan : pilotstudie under svenska förhållanden

    University essay from SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry

    Author : Fanny Hansson; [2023]
    Keywords : Terrängträning; Fysiologiskt ansträngning; Hjärtfrekvens; Laktat;

    Abstract : I tävlingsgrenen fälttävlan är terrängdelen det som bedöms som mest fysiologiskt ansträngande för hästarna. Syftet med denna undersökning är att ta reda på det fysiologiska svaret under en träning på terrängmomentet i fälttävlan. READ MORE

  3. 3. Analysis of Mutable Game Environments Built on a Tetrahedral Mesh : Tetras, a Potential Alternative to Voxels

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Noah Tell; [2023]
    Keywords : Voxels; Tetrahedron; Tetrahedral Mesh; Tetrahedralization; Tessellation; Mutable Environment; Editable Terrain; Deformable Environment; Boolean Operations; Real-Time; Computer Games; Computational Geometry; Voxlar; Tetrahedror; Tetrahedralisering; Tessellering; Formbar Terräng; Booliska Operationer; Realtid; Datorspel; Beräkningsgeometri;

    Abstract : Historically 3D game environments have almost always been immutable. Mutable environments are a technical challenge that will affect performance. For games of the future to continue approaching realism, mutable environments are an essential step. READ MORE

  4. 4. Generating terrain features using software agents

    University essay from Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Author : Marcus Sköld; [2023]
    Keywords : PCG; Game development; Procedural Content Generation; Terrain; Agent; Spelutveckling; terräng; agent;

    Abstract : Terrain is a key aspect of a game to help immerse the player in the virtual environment. Producing such content can however be quite challenging for a designer since landscapes need to satisfy the game’s visual and playable needs. READ MORE

  5. 5. Optimal Gait Control of Soft Quadruped Robot by Model-based Reinforcement Learning

    University essay from KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Author : Niu Xuezhi; [2023]
    Keywords : Quadruped Robots; Soft Robotics; Reinforcement Learning; Gait Control; Model-Based Control Optimization; Kvadrupedroboter; Mjukrobotik; Förstärkningsinlärning; Gångkontroll; Optimering av robotkontroll;

    Abstract : Quadruped robots offer distinct advantages in navigating challenging terrains due to their flexible and shock-absorbing characteristics. This flexibility allows them to adapt to uneven surfaces, enhancing their maneuverability. READ MORE