Essays about: "theories of marketing strategies"

Showing result 16 - 20 of 140 essays containing the words theories of marketing strategies.

  1. 16. Digitalt pass för en grönare modeindustri : en fallstudie av hur ett svenskt klädföretag kan nyttja digitaliseringen för att öka trovärdigheten

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Beatrice Andersson; Carolina Cramner; [2022]
    Keywords : Fast fashion; Greenwashing; Grön marknadsföring; Produktpass; Trovärdighet;

    Abstract : Modeindustrin har en mycket negativ miljöpåverkan. Industrin är global och innebär ofta en komplex och en icke-transparent leverantörskedja med flera olika aktörer. Denna komplexitet och brist på transparens skapar en ohållbar modeindustri där konsumenten utesluts från viktig information för att kunna fatta ett hållbart köpbeslut. READ MORE

  2. 17. The use of marketing within Swedish football : A qualitative and comparative study between clubs in Allsvenskan

    University essay from Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Author : Namroud Sizar; Nilsson Emilia; [2022]
    Keywords : ;

    Abstract : Over the years, football clubs have been transformed into companies that need a well-thought-out marketing plan. The most appropriate marketing strategies are implemented to achieve success in a market that has undergone a digital and global transformation. There are constantly new ways for businesses to market themselves. READ MORE

  3. 18. Marknadsföring av gårdsbutiker : en fallstudie om strategier och innehåll

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Charlotte Alicia Möller; Märta Wässman; [2022]
    Keywords : gårdsbutik; digital marknadsföring; content marketing; storytelling; marknadsmixen; marknadssegmentering;

    Abstract : Intresset för svensk- och närodlad mat har under senare år ökat vilket resulterat i att allt fler lantbrukare öppnar gårdsbutiker. Konkurrensen på marknaden har bidragit till att lantbrukare använder sig av olika marknadsföringsstrategier för att nå ut till konsumenterna och utmärka sig från konkurrenter. READ MORE

  4. 19. Development of a data-driven marketing strategy for an online pharmacy

    University essay from Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Author : Gelaye Worku Holmér; Ishara H. Gamage; [2022]
    Keywords : Online pharmacies; data-driven marketing strategies; market basket analysis; exploratory analysis; Apriori algorithm;

    Abstract : The term electronic commerce (e-commerce) refers to a business model that allows companies and individuals to buy and sell goods and services over the internet. The focus of this thesis is on online pharmacies, a segment of the ecommerce market. READ MORE

  5. 20. Consumer Value Perception of Smartphones : A Comparative Study of Swedish and Japanese Millennials

    University essay from Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Author : Eric Adam George Akiba; Robin Jonsson; [2022]
    Keywords : Consumer value perception; Smartphone value perception; Comparative study of Japanese and Swedish Millennials; Value perception categories.;

    Abstract : Background: With the emergence of smartphones being a novel and increasingly relevant occurrence, and both the Swedish and Japanese markets being highly prominent in smartphone usage and technological adoption, there exists an avenue of research that compares these two markets. This research examines the consumer value perception of smartphones in millennials, the first digital natives, comparatively between the two markets. READ MORE