Essays about: "tjänstemarknadsföring"
Showing result 1 - 5 of 7 essays containing the word tjänstemarknadsföring.
-
1. Hur påverkas långsiktiga kundrelationer av digital marknadsföring? : en studie av etablerade lantbrukskunders upplevelser av Länsförsäkringar Uppsalas digitala marknadsföring
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Marknadsföring används för att nå ut på marknaden med syftet att sälja en produkt eller tjänst. Tidigare exponerades konsumenten för marknadsföring främst i tv, radio och tidningar. Denna traditionella marknadsföring finns fortfarande kvar, men en ny generation av digital marknadsföring har nu nått oss. READ MORE
-
2. Värdeskapande i en kooperativ förening : en fallstudie om Skogsägarna Mellanskog ekonomiska förening
University essay from SLU/Dept. of Forest ProductsAbstract : Skogsindustrin utgör en viktig del i Sveriges samhällsekonomi, den skapar arbetstillfällen och bidrar positivt till landets handelsbalans. För att hålla industrin rullande krävs ett kontinuerligt inflöde av råvara. READ MORE
-
3. Kundnöjdhet vid jord-och skogsaffärer : fallet Areal
University essay from SLU/Dept. of Forest ProductsAbstract : Förståelsen för- och vikten av kundnöjdhet och affärsrelationer med sina kunder har under de senaste decennierna ökat. Begreppen tjänstemarknadsföring och relationsmarknadsföring har blivit etablerade och idag vill de flesta företag veta hur kunder upplever affärerna med dem. READ MORE
-
4. Choice a real estate agent
University essay from KTH/Fastigheter och byggandeAbstract : Every year a hundreds of new Estate agents is examined, and new agency comes to, which increase the competition for estate agents. Property sellers have the option to choose the estate agent which they think is the best one that will best mediate their property at a flexible and a correct way. READ MORE
-
5. Skapandet av varaktiga kundrelationer : en studie av Länsförsäkringar Bergslagens kundbonussystem
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : En växande tjänstesektor som får allt större betydelse och en ökad konkurrens om kunderna är den finansiella tjänstemarknaden. Denna förändring på den finansiella tjänstemarknaden har lett till ett skifte i synen på marknadsföring. READ MORE