Essays about: "träningsmiljö"

Found 5 essays containing the word träningsmiljö.

  1. 1. Exercise Classification with Machine Learning

    University essay from Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Author : Joel Ekstrand; [2023]
    Keywords : Machine learning; signal processing; noise reduction; feature extraction; exercise classification; machine learning; signalprocessering; brusreducering; feature extraction; rörelseklassificering;

    Abstract : Innowearable AB has developed a product called Inno-XTM that calculates musclefatigue during three exercises: squat jumps, wall sit, and leg extension. Inno-X uses an accelerometer and a surface electromyography sensor. READ MORE

  2. 2. Reinforcement Learning for Hydrobatic AUVs

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Grzegorz Woźniak; [2022]
    Keywords : Deep Reinforcement learning; Deep learning; Optimal control; Hydrobatics; Deep Reinforcement learning; Deep learning; Optimal control; Hydrobatics;

    Abstract : This master thesis focuses on developing a Reinforcement Learning (RL) controller to perform hydrobatic maneuvers on an Autonomous Underwater Vehicle (AUV) successfully. This work also aims to analyze the robustness of the RL controller, as well as provide a comparison between RL algorithms and Proportional Integral Derivative (PID) control. READ MORE

  3. 3. Future-proofing Video Game Agents with Reinforced Learning and Unity ML-Agents

    University essay from Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Author : Pontus Andersson; [2021]
    Keywords : Reinforced Learning; Machine Learning; Unity; ML-Agents; Computer Agents; Agents; Behavior; Learning Environment; Machine Learning Toolkit; RL; ML; AI; Artificial Intelligence; Algorithm; förstärkningsinlärning; maskininlärning; Unity; ML-Agents; datoragenter; agent; beteende; inlärningsmiljö; ai; artificiell intelligens; algoritm;

    Abstract : In later years, a number of simulation platforms has utilized video games as training grounds for designing and experimenting with different Machine Learning algorithms. One issue for many is that video games usually do not provide any source code. READ MORE

  4. 4. Virtual Characters for a Virtual Classroom

    University essay from Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Author : Jesper Nilsson; [2015]
    Keywords : teachers; students; training environment; virtual classroom; human behaviour; BDI; Jason; OCEAN; OCC; PMFserv; lärare; elever; träningsmiljö; virtuellt klassrum; mänskligt beteende; BDI; Jason; OCEAN; OCC; PMFserv;

    Abstract : Projektet hade sin bakgrund i önskan att tillhandahålla en virtuell träningsmiljö för lärare där de kan öva på sin icke-verbala kommunikation med elever. Före det här projektet hade utvecklingen av träningsmiljön lett fram till ett visualiserings-system för ett tredimensionellt virtuellt klassrum med animerade karaktärer samt ett system för upptagning och igenkänning av användarens rörelser. READ MORE

  5. 5. Shotcrete Simulator For Education of Shotcrete Robot Operators

    University essay from Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Author : Petter Börjesson; Mattias Thell; [2010-04-14T08:28:38Z]
    Keywords : ;

    Abstract : Sprutbetong är en vanlig metod för förstärkning av till exempel tunnelbyggen. Fram till nu har ingen insats gjorts för att skapa en virtuell miljö för att utbilda personal för denna typ av arbete. Den här uppsatsen presenterar arbetet som gjorts för att skapa en prototyp för en virtuell träningsmiljö. READ MORE