Essays about: "typografi"
Showing result 1 - 5 of 16 essays containing the word typografi.
-
1. A study about how a film cover in the genre of Comedy can be designed based on the factors typography and color
University essay from Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenAbstract : Under 2021 tillkom det över 600 000 streamingabbonemang bara i Sverige. Det är tydligt att filmtittande är en stor del av svenskarnas vardag. READ MORE
-
2. Typographical trust issues : The impact of font types on trust in the context of online banking websites
University essay from Högskolan Dalarna/InformatikAbstract : The purpose of this study was to examine if font choices affect how text and sender are perceived in the context of online banking websites. Large amounts of money are invested to produce effective design units; therefore, graphic designers need to be aware of how their font choices impact the readers’ perception of text. READ MORE
-
3. Design and use of 3D typography for indoor Augmented Reality mobile applications
University essay from Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikAbstract : Augmented Reality (AR), a concept where the real word is being enhanced with computer generated objects and text, has evolved and become a popular tool to communicate information through. Research on how the technique can be optimized regarding the technical aspects has been made, but not regarding how typography in three dimensions should be designed and used in AR applications. READ MORE
-
4. A memorable reading experience with motion graphics
University essay from Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanAbstract : Studien omfattar ämnet motion graphics (rörlig grafik) och hur det kan förmedla en skriven text. En textbaserad rörlig grafik togs fram för att undersöka om rörelserna gjorde textinnehållet lättare att minnas och förstå jämfört med att läsa texten statiskt. READ MORE
-
5. Packaging design and consumer response an evaluation of design characteristics in the private label lower price tier
University essay from Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanAbstract : Allt fler dagligvarukedjor erbjuder produkter vid sidan av leverantörernas, dessa säljs under ett flertal egna varumärken som delas in i olika prissegment. Med det ökade utbudet av varumärken blir konsumenterna allt mer selektiva vilket ställer högre krav på en tydlig differentiering för att varumärkena ska kunna konkurrera och nå målsegmentet. READ MORE