Essays about: "upplevelse"
Showing result 21 - 25 of 543 essays containing the word upplevelse.
-
21. An Evaluative Study on the Impact of Immersion and Presence for Flight Simulators in XR
University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Abstract : Flight simulators are a central training method for pilots and with the advances of human-computer interaction, new cutting-edge technology introduces a new type of simulator using extended reality (XR). XR is an umbrella term for many representative forms of realities, where physical reality (PR) and virtual reality (VR) are the endpoints of this spectrum, and any reality in between can be seen as mixed reality (MR). READ MORE
-
22. The effect of navigability on e-commerce for students
University essay from Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapAbstract : The consumer trend towards sustainable purchasing habits online has increased due to the environmental impact of the clothing industry. While second-hand shopping is a popular option, it is often avoided due to the perceived inconvenience. READ MORE
-
23. Arbetsmiljö och djurvälfärd på små mjölkgårdar
University essay from SLU/Dept. of Clinical SciencesAbstract : Det har setts en tydlig minskning av antalet företag med mjölkkor i Sverige, det är framför allt de mindre gårdarna som har minskat i antal. Denna minskning skulle kunna påverka Sveriges livsmedelsförsörjning under krissituationer. READ MORE
-
24. Light Field Visualizer : A light field visualizer using OpenGL with OpenXR-integration
University essay from Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)Abstract : En light field är en bild som består av flera mindre bilder. Detta gör det möjligt att ändra den på olika sätt i efterhand. Till exempel är det möjligt att justera fokus för att se bilden från olika perspektiv och att visa bilden i 3D på en stereoskopisk display eller med ett VR headset. READ MORE
-
25. Exploring the effect of different hints on flow state in Virtual Reality
University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Abstract : Flow state is a state of intense focus and engagement, which is fulfilling for people experiencing it and therefore generally sought-after by creators of virtual games and experiences. Virtual Reality (VR) is known to be one of the most immersive technologies available today. As such, it has great potential to foster flow state in its users. READ MORE