Essays about: "värderingar."

Showing result 1 - 5 of 216 essays containing the word värderingar..

  1. 1. Postindustriella parker i gentrifierade områden : en kvalitativ analys av Park am Gleisdreiecks estetik

    University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Author : Aurora Goldstick; [2020]
    Keywords : postindustriella landskap; Park am Gleisdreieck; estetik; gentrifiering; värderingar;

    Abstract : Två växande trender i städer idag är gentrifiering och att anlägga parker i postindustriella landskap. Parker i postindustriella landskap har visat sig kunna orsaka mer gentrifiering än andra parker. READ MORE

  2. 2. The notion of economic value in taxation - A comparison of valuation methods

    University essay from Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Author : Martin Linder; [2020]
    Keywords : EU law; Tax law; Transfer pricing; Customs law; VAT; Valuation methods; Law and Political Science;

    Abstract : The concept of economic value is not well explored nor consistently applied in the field of taxation. Different systems of taxation assess value from their own perspectives and with their own interests in mind resulting in situations where different values for taxation are determined for the same transaction. READ MORE

  3. 3. Effects of Visual Management on Efficiency and Innovation in Product Development

    University essay from KTH/Maskinkonstruktion (Inst.); KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Author : Marcus Ekström; Lovisa Hammarlund; [2020]
    Keywords : Visual Management; Visual Tools; Organizational Performance; Innovation; Efficiency; Product Development; Efficient Behaviour; Cognitive Ability; Knowledge sharing; Visuell ledning; Visuella verktyg; Organisatorisk prestation; Innovation; Effektivitet; Produktutveckling; Effektivt beteende; Kognitiv förmåga; Kunskapsdelning;

    Abstract : The business environment has during the last decades gone through major dramatic changes. Rapid and radical technological development and continuous change in both business practices and behaviours of the population, to name a few, have complicated and put pressure on organizations’ new product development (NPD) processes. READ MORE

  4. 4. You get what you play for : A multiple-baseline experimental design on child-directed play for parents of autistic children

    University essay from Stockholms universitet/Psykologiska institutionen; Stockholms universitet/Psykologiska institutionen

    Author : Filippa Andreasson; Axel D'Angelo Gentile; [2020]
    Keywords : Child-directed play; autism; ASD; parent training; parent training programs; relationship enhancement; ACT; acceptance and commitment therapy; values; parental values; perspective taking; psychological flexibility; single-case; multiple-baseline; non-concurrent; single-case experimental design; SCED; effect size; ecological momentary assessment; EMA; mindful parenting; psychology; applied psychology; autism treatment; Barents stund; autism; AST; föräldrastöd; föräldraträningsprogram; relationsbyggande; ACT; värderingar; föräldravärderingar; perspektivtagande; psykologisk flexibilitet; effektstorlek; medveten föräldraskap; psykologi; tillämpad psykologi; autismbehandling;

    Abstract : Parents of children with autism spectrum disorder (ASD) face many challenges which lead to low levels of psychological well-being, partly caused by inability to parent in accordance with one’s values. Child-directed play, a moment of being fully attentive and responsive to one’s child, has the potential to increase parental values. READ MORE

  5. 5. Relationsmat, det nya gamla sättet att handla mat : direkta försäljningskanaler för relationsmat samt om REKO-ring relationsmatkonsumenter

    University essay from SLU/Department of Biosystems and Technology (from 130101)

    Author : Sandra Lindell; [2020]
    Keywords : närproducerat; konsumentbeteende; livsmedelskedjan; ekologiskt; andelsjordbruk; gårdsbutiker; bondens marknad; försäljningskanaler; livsmedelskonsument; relationsmarknadsföring; local produce; consumer behaviour; food supply chain; organic; consumer supported agriculture; farm shops; farmer’s market; sales channels; food consumer; relationship marketing;

    Abstract : Matskandaler och onödiga tillsatser i maten har påverkat livsmedelskonsumenters förtroende för livsmedelsindustrin samtidigt som en ökad klimatmedvetenhet och kunskap om hur dagens matproduktion påfrestar klimatet har fått konsumenter att ifrågasätta livsmedelskedjan och hur och var maten produceras. Intresset för att handla mer närproducerad mat ökar och det nya begreppet relationsmat som främst anammats av olika REKO-ringar i Sverige är på uppgång och har uppmärksammats av konsumentgrupper som vill gynna den lokala ekonomin, handla ekologiskt, minska matmil och veta mer om ursprunget till sin mat. READ MORE