Essays about: "value-added distribution"

Showing result 1 - 5 of 24 essays containing the words value-added distribution.

  1. 1. The distribution of value-added in the fashion industry across countries: The case of the Swedish and Bangladesh ready-made garments sector

    University essay from Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Author : Giulia Tegas; [2022]
    Keywords : Sustainable Development; sustainability accounting; international supply chain; value-added distribution; stakeholders; fast fashion; wealth; inequality;

    Abstract : The thesis analyses the trend of value-added distribution over a span of 10 years, from 2011 to 2021, in the international supply chain of fast fashion products between manufacturers in Bangladesh and multinational fast fashion retailers in Sweden. Bangladesh has grown economically thanks to its ready-made garment sector and favorable policies for businesses and foreign investments. READ MORE

  2. 2. Nötboskap i en geografiskt avgränsad distributionskedja : en kvalitativ fallstudie om lokalproducerat nötkött och dess mervärden

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Izabelle Fahlgren; Amanda Larsson; [2022]
    Keywords : Distributionskedja; lokalproducerat; mervärden; nötboskap; närproducerat;

    Abstract : Coronapandemin har bidragit till att fler konsumenter fått ett större allmänt intresse kring lokalproducerade livsmedel. Det kan gynna den geografiska samhörigheten i form av en ökad sysselsättning och en levande landsbygd. Det kan också stimulera den lokala ekonomin, då produktionen och försäljning stannar i närområdet. READ MORE

  3. 3. PRODUCT MANAGEMENT SYSTEM : A BRIDGE BETWEEN THE CUSTOMER ANDCOMPANY’S BUSINESS MODEL AND STRATEGY FORNICHE COMPANIES IN OLIGOPOLY MARKETS

    University essay from KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Author : Christina Berggren; [2021]
    Keywords : Business Model; Business Strategy; Business Processes; Oligopoly market; Digitalization; Dynamic Capabilities; Product Management system; SMEs; Niche companies; Affärsmodell; Affärsstrategi; Affärsprocesser; Oligopolmarknad; Digitalisering; Dynamisk kapabilitet; Produkthanteringssystem; SMF; Nischföretag;

    Abstract : For smaller niche companies in an oligopoly market to survive and grow, they need to focus on either having unique products and/or unique, more efficient internal processes compared to their larger competitors. One possible success factor for these smaller companies is to exploit the business potential found in an increasingly digitalized world. READ MORE

  4. 4. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling

    University essay from SLU/Dept. of People and Society

    Author : Sebastian Stotzer; [2020]
    Keywords : mervärde; tomat; strategi; fallstudie; producentorganisation; närodlat; värdeadderad; trädgårdsföretag;

    Abstract : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. READ MORE

  5. 5. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling

    University essay from SLU/Dept. of People and Society

    Author : Sebastian Stotzer; [2020]
    Keywords : mervärde; tomat; strategi; fallstudie; producentorganisation; närodlat; värdeadderad; trädgårdsföretag;

    Abstract : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. READ MORE