Essays about: "vandring"
Showing result 1 - 5 of 32 essays containing the word vandring.
-
1. Hitta ut till Skåneleden : att underlätta för naturovana personer att ta sig ut i naturen med hjälp av en vandringsled
University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Abstract : Det här examensarbetet undersökte hur man kan underlätta för ”naturovana” personer (personer som inte ägnar sig åt friluftsliv) att ta sig ut i naturen genom att vandra på Skåneleden. Genom en litteraturstudie undersökte arbetet olika faktorer som kan hindra personer från att delta i friluftsliv. READ MORE
-
2. Fish Friendly Turbines forDownstream Migration : Literature review and case studies
University essay from KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikAbstract : As the energy consumption is constantly increasing, the demand of renewable energy is increasing too. Thirtythree percent of the renewable energy production in Europe constitutes of hydropower. Hydropower is animportant energy source as it has stabilizing and storing functions, but it heavily affects biodiversity. READ MORE
-
3. Vandring i ett minneslandskap : ett idéförslag för Östra kyrkogårdens minneslund och dess närmaste omgivning
University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentAbstract : Östra kyrkogården i Malmö invigdes 1921. Den är formgiven av arkitekt Sigurd Lewerentz och är ett av de främsta exemplen på begravnings- och landskapsarkitektur i Europa under 1900-talet. READ MORE
-
4. Landskapsarkitekten och verktygen : fem fältstudier testar verktygens villkor, konsekvenser och möjligheter för att uppfatta och representera landskap
University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Abstract : En av landskapsarkitekturens utmaningar är att kontinuerligt utveckla och modellera de verktyg som arkitekten använder på sätt som löser de problem som definierar relationen mellan människa och miljö idag (Corner 2014; Balmori 2014; Wingren 2009; Oles et. al 2014). READ MORE
-
5. Online swarm exploration in virtual 3D environments : Possible approaches for expanding simulation-based game testing
University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Abstract : The use of AI-driven and simulation-based testing of games is becoming a more and more practiced method in the game development industry as present- day virtual 3D environments become more and more semantically complex. Test coverage (here defined as a metric of how many game states are reached in a set of simulation-based tests) in games can be generated by creating interaction between the virtual characters and their virtual environments. READ MORE