Essays about: "varumärkesuppbyggnad"

Found 3 essays containing the word varumärkesuppbyggnad.

  1. 1. Från produktvarumärkning till företagsvarumärkning : en fallstudie av matföretaget Paul och Thoms omprofilering

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Arvid Liss; Kim Meyer; [2016]
    Keywords : corporate rebranding; corporate brand; product brand; brand management; varumärkesuppbyggnad;

    Abstract : Omprofilering kan förklaras som ett sätt att modifiera eller bygga upp nya varumärkesdelar som syftar till att skapa en ny image eller en differentierad position i intressenternas medvetande. Det är ett sätt att skapa fördelar och en identitet som sticker ut gentemot företags konkurrenter. READ MORE

  2. 2. En historias dolda kraft : en fallstudie på Saltå Kvarn om storytelling och varumärkesuppbyggnad i sociala medier

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Sara Andersson; Pernilla Dahlin; Julia Marcopoulos; [2015]
    Keywords : storytelling; sociala medier; kommunikation; varumärke; varumärkesuppbyggnad; varumärkesidentitet;

    Abstract : På en marknad där välutvecklad teknik och kunskap inte längre fungerar som ett konkurrensmedel är det svårt för företag att skapa och tillhandahålla en unik produkt. Med ett starkt varumärke kan företag differentiera sig från andra aktörer med liknande produkter. READ MORE

  3. 3. Varumärkesuppbyggnad-Små åtgärder som kan ge stora resultat

    University essay from Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Author : SANNA MUNKBO; MALIN NILSSON; [2010]
    Keywords : brand building;

    Abstract : Titel: Varumärkesuppbyggnad – Små åtgärder som kan ge stora resultatFörfattare:Sanna Munkbo och Malin NilssonHandledare: Göran Andersson, Dana Reklambyrå Rebecca Enar, Capri CollectionTyp av arbete: B-uppsats i textil produktutveckling med entreprenörs- och affärsutveckling, 15 hpInstitution: TextilhögskolanSpråk: SvenskaHuvudämne: Varumärkesuppbyggnad och marknadsföringsmetoderBakgrund: I dagens samhälle märker man att marknadsföringen spelar en stor roll hos företagen, det har ingen betydelse hur bra produkten är om man inte kan nå ut med den på marknaden. Det krävs också att man lyckas skapa en stark varumärkesprofil och en nisch som gör att man skiljer sig från konkurrenterna. READ MORE