Essays about: "varumärkesvärde"

Found 3 essays containing the word varumärkesvärde.

  1. 1. Development of guidelines for the design of e-commerce shipping packaging

    University essay from Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Author : Andreas Hogeland; Michelle Sundqvist; [2014]
    Keywords : Fraktförpackningar; emballage; e-handel; varumärkespositionering; varumärkesprofilering; konkurrenskraft; förpackningsdesign; returer;

    Abstract : Nästan alla stora företag ger kunderna möjlighet att handla genom elektronisk handel, så kallad e-handel. E-handeln har ökat kraftigt senaste åren och under 2013 ökade den svenska detaljhandelns försäljning över internet med 17 procent. READ MORE

  2. 2. Ett branschperspektiv: normbrytning och stereotyper i reklam

    University essay from Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Author : Caroline Appelgren; Lisa Olsson; [2014]
    Keywords : norm; normbrytning; normkritik; genus; könsstereoyp; stereotyp; kvinnligt; manligt; marknadskommuniaktion; kommunikation; visuell kommunikation; varumärkesvärde; reklam; reklamfilmer; libresse; halebop; mens; sanitetsskydd; hbtqi; hockey; reklambransch; k;

    Abstract : På grund av stor konkurrens är det svårt att skapa reklam som fångar uppmärksamhet. Det finns olika verktyg för nå igenom mediaflödet. I den här studien undersöks orsaker och konsekvenser till användning av normbrytande- och stereotypisk kommunikation. Konsekvenser har tidigare studerats ur ett beteendevetarperspektiv. READ MORE

  3. 3. Succeeding on the Market: Building B2B Brand Image and Brand Strength to establish a valuable brand

    University essay from Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Author : Marie Svensson; [2012]
    Keywords : Administrative Law; Trademarks; Brand Equity; Law and Political Science;

    Abstract : In today’s society, the relative superiority of a product is not enough to guarantee its success on a marketplace. Rapid economic development rates and advancing technology has led to a more competitive global market. READ MORE