Essays about: "verkliga livet"
Showing result 16 - 20 of 28 essays containing the words verkliga livet.
-
16. Välkommen till dödens landskap : en hermeneutisk studie av Flackarps gravplats
University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Abstract : Denna uppsats är ett försök att kombinera de vetenskapliga disciplinerna konst- och bildvetenskap samt landskapsarkitektur. Målsättningen är att besöka en gravplats för att sedan beskriva och tolka dess betydelse. Detta genomförs med en hermeneutisk metod samt Foucaults teori om heterotopi. READ MORE
-
17. Real life analysis of myoelectric pattern recognition using continuous monitoring
University essay from KTH/Skolan för teknik och hälsa (STH)Abstract : The use of non-invasive signal acquisition methods is today the standard for testing pattern recognition algorithms in prosthetic control. Such research had shown consecutively high performance on both prerecorded and real time data, yet when tested in real life they deteriorate. READ MORE
-
18. Framtidens gaturum : en trendanalys om vad som är på gång i gaturummet
University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Abstract : "Think of a city and what comes to mind? Its streets" (Jane Jacobs, 1961:29). Jane Jacobs väljer att uppmärksamma det många andra genom historien också gjort. Ordet gata besitter en stor fascination kring alla de scenerier som utspelar sig där, politiska som sociala. Gatan utgör en basal gren i våra liv och inom den offentliga sfären. READ MORE
-
19. Dissektionsfilm som ett verktyg för inlärning av hönsfåglars anatomi
University essay from SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and BiochemistryAbstract : Film används mer och mer i undervisning idag. Teknologin utvecklas och det blir lättare att få tag i eller producera relevant filmmaterial för olika utbildningar. Människor lär sig på olika sätt såsom visuellt, auditivt, taktilt och kinestetiskt. Film gynnar framförallt inlärningen hos de visuella och auditiva inlärarna. READ MORE
-
20. How can the control and interaction principles be improved for games in virtual reality : A qualitative study to create interaction design guidelines that limits the effect of cybersickness
University essay from KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Abstract : With new VR devices entering the consumer space, the interest in the industry is growing immensely. There is currently limited information regarding controls and cybersickness in VR and the available recommendations are narrow in their nature. READ MORE