Essays about: "vilseledande marknadsföring"
Found 5 essays containing the words vilseledande marknadsföring.
-
1. Technology and market screening for “green” disposable diapers
University essay from KTH/Fiber- och polymerteknologiAbstract : Marknadens påstående om att ”använda så lite plast som möjligt” är vilseledande när 5 av 11 miljövänliga blöjmärken observerades innehålla 80-75% fossil baserad plast. Detta demonstrerar att vilseledande marknadsföring är närvarande på marknaden av miljövänliga engångsblöjor. READ MORE
-
2. Predicting Influencer Actual Reach Using Linear Regression
University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Abstract : The influencer marketing industry has seen a tremendous growth in recent years, yet the effectiveness of this marketing form is still largely unexplored. This report aims to explore how various performance measures are linked to the reach of social media pages, utilizing the linear regression model. READ MORE
-
3. Vilseledande märkning? : en studie av närings- och hälsopåståenden på livsmedelsförpackningar
University essay from SLU/Dept. of Food ScienceAbstract : Introduktion/Bakgrund: Intresset för kost och hälsa har under de senaste åren ökat. Studier har visat att livsmedelsförpackningen är en av de främsta källorna till information om nutrition som finns tillgängliga för konsumenten. Därför är det viktigt att konsumenterna tillhandahålls korrekt information och inte vilseleds. READ MORE
-
4. Going Green – Entering a Judicial Grey Zone? Corporate Social Responsibility and the Shipping Business
University essay from Lunds universitet/Juridiska institutionenAbstract : Corporate Social Responsibility (CSR) has during the last decade become an increasingly relevant concept. Most Multinational Enterprises (MNEs) have formulated Corporate Codes of Conduct, and many have also joined international initiatives focusing on CSR, such as the United Nations Global Compact. READ MORE
-
5. Advertorials; an effective or destructive marketing practice? : The effect of advertorial deception on irritation, credibility, and attitude, both for the advertiser and the advertising medium
University essay from IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)Abstract : The thesis explores advertorials, advertising made to look like editorial content, from a consumer behaviour perspective. Introduction Consumers are exposed to a staggering amount of advertisements each day. This so-called advertising clutter makes it difficult for marketers to reach the consumer. READ MORE