Essays about: "vilseledande marknadsföring"

Found 5 essays containing the words vilseledande marknadsföring.

  1. 1. Technology and market screening for “green” disposable diapers

    University essay from KTH/Fiber- och polymerteknologi

    Author : Carolina Nealis; [2021]
    Keywords : disposable diapers; nappies; green; eco; ecological; Engångsblöjor; miljövänliga; gröna; eco; ekologiska;

    Abstract : Marknadens påstående om att ”använda så lite plast som möjligt” är vilseledande när 5 av 11 miljövänliga blöjmärken observerades innehålla 80-75% fossil baserad plast.  Detta demonstrerar att vilseledande marknadsföring är närvarande på marknaden av miljövänliga engångsblöjor. READ MORE

  2. 2. Predicting Influencer Actual Reach Using Linear Regression

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Sam Khogasteh; Edvin Wiorek; [2021]
    Keywords : ;

    Abstract : The influencer marketing industry has seen a tremendous growth in recent years, yet the effectiveness of this marketing form is still largely unexplored. This report aims to explore how various performance measures are linked to the reach of social media pages, utilizing the linear regression model. READ MORE

  3. 3. Vilseledande märkning? : en studie av närings- och hälsopåståenden på livsmedelsförpackningar

    University essay from SLU/Dept. of Food Science

    Author : Sandra Keskisarja; [2010]
    Keywords : Näringspåstående; Hälsopåstående; Livsmedelsförpackning;

    Abstract : Introduktion/Bakgrund: Intresset för kost och hälsa har under de senaste åren ökat. Studier har visat att livsmedelsförpackningen är en av de främsta källorna till information om nutrition som finns tillgängliga för konsumenten. Därför är det viktigt att konsumenterna tillhandahålls korrekt information och inte vilseleds. READ MORE

  4. 4. Going Green – Entering a Judicial Grey Zone? Corporate Social Responsibility and the Shipping Business

    University essay from Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Author : Christina Holmgren; [2010]
    Keywords : Maritime Law; Law and Political Science;

    Abstract : Corporate Social Responsibility (CSR) has during the last decade become an increasingly relevant concept. Most Multinational Enterprises (MNEs) have formulated Corporate Codes of Conduct, and many have also joined international initiatives focusing on CSR, such as the United Nations Global Compact. READ MORE

  5. 5. Advertorials; an effective or destructive marketing practice? : The effect of advertorial deception on irritation, credibility, and attitude, both for the advertiser and the advertising medium

    University essay from IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Author : Jimmy Bergqvist; Jens Ingelstedt; [2010]
    Keywords : Advertorials; deceptive marketing; brand credibility; advertising avoidance; likeliness to return to site; brand attitude; on-line adver-tising; news advertising; Annonser; vilseledande marknadsföring; varumärkestrovärdighet; reklamundvikande; sannolikhet att återvända till webbsida; varumärkesattityd; online-reklam; reklam i nyheter;

    Abstract : The thesis explores advertorials, advertising made to look like editorial content, from a consumer behaviour perspective. Introduction                 Consumers are exposed to a staggering amount of advertisements each day. This so-called advertising clutter makes it difficult for marketers to reach the consumer. READ MORE