Essays about: "visuell identitet"
Showing result 1 - 5 of 12 essays containing the words visuell identitet.
-
1. Long, Long Time : An Examination of Identity and Status Connected to Scenography in the Tv-Series The Last of Us (2023)
University essay from Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Abstract : This study examines cinematic storytelling by looking at screenshots from episode three of the tv-series The Last of Us (2023). The purpose is to illustrate how scenography in the chosen material can represent meaningful concepts about the main character's identity and statues. READ MORE
-
2. Tofta Gnisvärd naturstråk : landskapsanalys och gestaltningsförslag för utveckling av Tofta strand
University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentAbstract : Tofta strand mellan Tofta bad och Gnisvärds hamn är en av Gotlands mest välbesökta stränder. Landskapet har höga värden ur både ekologiska och sociala aspekter, då det på samma gång utgör en spektakulär naturmiljö med hög biologisk mångfald samtidigt som det är ett populärt område för turism och rekreation. READ MORE
-
3. The importance of brand identity on social media for micro and small publishers
University essay from Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Abstract : In today’s world, using social media is part of many people’s daily routine. As many consumers exists on social media, the networks have become attractive marketing channels for brands around the world. READ MORE
-
4. Lyssna på landskapet! : ljud som tillgång och förutsättning i en gestaltningsprocess
University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentAbstract : Denna uppsats visar hur en plats kan gestaltas utifrån dess auditiva intryck och egenskaper. Platsen som undersöks är Södermalmsallén i Stockholm, och målet är att ge exempel på hur ljud kan tillämpas som en bidragande faktor för att stärka en plats rumslighet och identitet. READ MORE
-
5. Interior Design as a way to Convey Corporate Visual Identity
University essay from Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Abstract : Background: Corporate Visual Identity (CVI) is a tool that consist of five main components: the corporate name, logo, font type, color palette and slogan/tagline. The CVI can be implemented on different carriers such as signage, interior elements and printed wear. However, the role of Interior Design as a carrier of CVI is not yet established. READ MORE