Developer guidelines for e-commerce sites derived through benchmarks

University essay from Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

Abstract: E-handelslösningar tillhandahåller inköpsfunktioner för användare på produkter online, men Internetanvändare är känsliga för förseningar. Användare ser webbplatsens laddningstid egenskap. Användarna är även känsliga för kognitiv laddningstid, vilket har att göra med upplevda estetik av en webbplats och mentala modeller som skapas från tidigare interaktion med webbplatser. Omfattningen av examensarbetet är att fyra e-handels content management system (CMSs) jämförs i denna avhandling att se vilka utför med den lägsta sidan laddningstid. dessa är Magento, Drupal med commerce, Wordpress med woocommerce och Joomla med Hikashop. Alla CMS förvandlas till liknande design baserat på en universell tema, med hjälp av twitter bootstrap ramverket. Designen är baserad på tidigare forskning för användarnas mentala modeller för e-handel webbplatser. En fullt fungerande fiktiv plats Fastcommerce utvecklas på dessa fyra CMS. CMSn är fyllda med en kategori sida identiska prov elektroniska produkter (12 artiklar). Produkterna har bilder och lorem ipsum text. Metoden för examensarbetet är experiment. Experimenten utförs för att hitta den sida laddningstid på en lokal miljö. Resultaten visar tydliga resultatförbättringar på alla fyra CMSs efter tillämpade optimeringar. Men några av de optimeringar orsakar negativakonsekvenser prestanda.

  AT THIS PAGE YOU CAN DOWNLOAD THE WHOLE ESSAY. (follow the link to the next page)