Online Help; The implementation of user manuals into a radar application from Saab Microwave Systems

University essay from Chalmers tekniska högskola/Institutionen för data- och informationsteknik

Author: Sebastian Dreyer; [2009]

Keywords: ;

Abstract: This thesis was done at Saab Microwave Systems, a business unit at Saab AB, andfocused on how Online Help (OH) could be implemented in one of their products, aswell as if it was possible to use the already existing documentation to create the helpcontent to the OH without having to rewrite it all.Suitable OH platforms were researched and tested. Afterwards it was decided to useJavaHelp because it was the most versatile as well as supported Pop-ups.The development process was done iteratively with three prototypes. Between eachphase a usability test was carried out, and the result was used in the creation of thefollowing prototype. The third prototype included a fully implemented OH system withonline manual, F1 key support to access it and Pop-up help in the whole application.The third test let the testers complete an assignment by either using the traditionalmanuals or the OH, in order to see if there was an advantage to use one over another.The conclusion is that it is possible to, cheaply and relatively easy, implement OH in analready finished application. Although JavaHelp is far from a perfect solution and needmore work if it is going to be used commercially. It is also possible to create onlinemanuals from already existing documentation such as Framemaker or Word documentsby using RoboHelp.------------------------------------------------------------Sammanfattning:Det här examensarbetet gjordes på Saab Microwave Systems, en affärsenhet inom SaabAB, och handlade om hur Online Hjälp (OH) kunde bli implementerad i en av derasprodukter, men även att ta reda på om redan existerande dokumentation kundeanvändas för att skapa hjälp materialet till OH utan att behöva skriva om allt.Lämpliga OH plattformar undersöktes och testades, i slutändan bestämdes det attJavaHelp skulle användas pga dess mångsidighet och att det stödde Pop-ups.Utvecklingsprocessen gjordes iterativt med tre prototyper. Mellan varje fas så gjordesett användningstest vars resultat sedan användes i utvecklingen av nästa prototyp. Dentredje prototypen innefattade en fullständig OH med online manual, F1 support för attanvända den, och Pop-up hjälp i hela applikationen. Det tredje testet lät testarna lösa enuppgift mha antingen pappersmanualerna eller OH, för att se om det var en fördel attanvända den ena hjälp typen utöver den andra.Slutsatsen är att det är möjligt att, billigt och relativt enkelt, implementera OH i enredan färdig produkt. Dock så är JavaHelp långt från en perfekt lösning och kommer attbehöva arbetas om för att kunna användas kommersiellt. Det är också möjligt att skapaen online manual från redan existerande material som Framemaker och Word dokumentgenom att använda programmet RoboHelp.

  CLICK HERE TO DOWNLOAD THE WHOLE ESSAY. (in PDF format)