Real-time Indirect Illumination - Image Space Light Lattice Photon Mapping with Spherical Harmonics

University essay from Chalmers tekniska högskola/Institutionen för data- och informationsteknik

Author: Fredrik Norén; Patrik Sjölin; [2010]

Keywords: ;

Abstract: Rendering accurate indirect illumination is a hard problem that recently have seen algorithms closingin on real-time performance.
We present an algorithm that takes inspiration from two recently developed techniques on the subject.The algorithm provides both low-frequency indirect illumination and caustic effects with render timescomparable to state of the art techniques in the area. The downsides are mainly discretization problems inthe final rendering and the high dependancy on the CPU.

Rendering av högkvalitativ indirekt ljussättning är ett svårt problem inom datorgrafik där det nyligenpresenterats algoritmer som närmar sig exakta resultat i realtid.
Vi presenterar en algoritm som är influerad av två nya algoritmer som behandlar detta problem. Algoritmenstödjer både lågfrekvent indirekt ljussättning och kaustik-effekter och är jämförbar i hastighetmed det allra senaste inom området. De största nackdelarna med algoritmen är diskreteringsproblem islutrenderingen och att den är CPU-beroende.

  CLICK HERE TO DOWNLOAD THE WHOLE ESSAY. (in PDF format)