Digital learning tools – Designing and integrating digital learning tools for mathematics in school

University essay from Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

Author: Christopher Lindberg; [2020]

Keywords: ;

Abstract: Traditionell undervisning har fungerat på ett visst sätt i väldigt lång tid - tills nyligen. Digitala läromedel - DLTs (Digital Learning Tools) - har utvecklats och testats i en stor mängd skolor i hela världen, speciellt för ämnena inom naturvetenskap. Detta projektet handlar om hur DLTs för matematik bör bli utvecklade för att tillhandahålla ett så komplett lärande som möjligt. Tidigare forskning har visat vikten av att träna lärarna hur de ska använda DLTs i undervisningen samt att DLTs ger bättre resultat när de används som ett komplement till den vanliga undervisningen istället för att ersätta moment i den. Slutsatsen i detta arbete är att DLTs fortfarande ska användas som komplement, att lärares roll är väldigt viktig och att DLTs måste kunna anpassa sig till individer med olika behov.

  AT THIS PAGE YOU CAN DOWNLOAD THE WHOLE ESSAY. (follow the link to the next page)