Essays about: "Öresundsregionen"
Showing result 6 - 10 of 14 essays containing the word Öresundsregionen.
-
6. Bilens förändrade förutsättningar i framtidens städer : en studie om aktuella förändringar kring privatbilismen i västvärlden och hur trafikplanering i Öresundsregion förhåller sig till rådande trender
University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Abstract : Syftet med denna uppsats har varit att få en förståelse för vad pågående förändringar kring bilanvändning innebär för stadsplanering i västvärlden. Denna uppsats lämnar ingen lösning utan ska ses som inlägg i en pågående och högaktuell diskussion kring bilens roll i staden. READ MORE
-
7. Nästa Getinge, Getinge nästa
University essay from Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesignAbstract : Halland är en plats som många väljer att flytta till på grund av attraktiva boende- miljöer. Närheten till Göteborg, Malmö- och Öresundsregionen gör att många väljer att pendla hit. Människors resemönster och livsstilar påverkar vår miljö genom bilismen och förbrukning av fossila bränslen. READ MORE
-
8. Klimatanpassning längs Öresund : från ett planerarperspektiv
University essay from SLU/Dept. of People and SocietyAbstract : Det har skett en diskursiv förändring i miljöfrågan den senaste tiden. Från att endast hahandlat om begränsning av vår negativa miljöpåverkan har även anpassning blivit en självklardel. Människan har alltid fått anpassa sig till klimatförhållanden. READ MORE
-
9. Prioriterad Cykeltrafik i Malmö : Möllevångsstråket
University essay from SLU/Landscape Architecture (until 121231)Abstract : Cyklandet i Malmö har ökat sista åren både relativt och i absoluta tal. Malmö är med sin plats i Öresundsregionen en stad med storstadsambitioner. Studier av litteratur och ute i fält avslöjar att det separerade systemet för cyklister, som Malmö håller fast vid, har vissa brister. READ MORE
-
10. Plats som produkt? : en studie i Öresundsregionens varumärkesbyggande process
University essay from Institutionen för ekonomi och företagandeAbstract : Denna uppsats behandlar Öresundsregionens varumärkesuppbyggande process och hur regionen kommunicerar sin varumärkesidentitet. En plats likställs i marknadsföringssammanhang allt oftare med en produkt och det vi syftar till att undersöka är huruvida detta är motiverat och i så fall i vilken utsträckning. READ MORE