Essays about: "Entrepreneur Attitudes"
Showing result 6 - 10 of 17 essays containing the words Entrepreneur Attitudes.
-
6. The Usage of, and Attitude towards, Business Planning and Business Plans: A multiple Case Study
University essay from Göteborgs universitet/Graduate SchoolAbstract : This thesis addresses the ongoing debate about business planning and business plans in entrepreneurship literature. In universities all over the world, entrepreneurship classes teach students how to write a business plan, indicating a widespread assumption that both business planning and business plans imply venture success (Brinckmann et al, 2010). READ MORE
-
7. Employees’ Entrepreneurial Attitudes and Opportunity Recognition
University essay from IHH, FöretagsekonomiAbstract : Background: Organizations’ ability to recognize opportunities can provide competitive advantage for organizations in changing environment. In innovation-driven countries many en-trepreneurial people are working as employees in established companies and pursuing opportunities as corporate entrepreneurs. READ MORE
-
8. Kvinnor och entreprenörskap : vad behöver förändras i samhället för att fler kvinnor ska driva företag?
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Arbetet behandlar hur det svenska samhället ska förändras för att fler kvinnor ska välja att starta företag. Slutsatserna som dras i arbetet är fem stycken och följer: det behövs ett förändrat bidragssystem för det företagsstöd som finns; en attitydförändring till kvinnor och företagare behövs i samhället; en nyanserad forskning på entreprenörskapsområdet behöver utvecklas; pullfaktorer, till exempel möjlighet till självförverkling eller högre inkomst, borde spela en större roll vid startandet av ett företag; och uttrycket kvinnligt entreprenörskap borde försvinna. READ MORE
-
9. The Role of Micro-credit for women entrepreneurs: The Case of Bangladesh
University essay from Avdelningen för ekonomiAbstract : Title: The Role of Micro-credit for women entrepreneurs Level: Second Cycle Department of Business and Economic Studies University of Gavle 801 76 Gävle Sweden Telephone: (+46) 26 64 85 00 Fax: (+46) 26 64 85 89 Web site: http://www.hig.se Authors: Kamrun Nahar Munny & Zang weiyu. Supervisor: Prof. READ MORE
-
10. The Important Factors influencing Brand Loyalty in Small E-Commerce Business: A Study of Thai Small E-Commerce Companies through Entrepreneurs’ Perspective
University essay from Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingAbstract : Date: June 3rd, 2011 Course: Master Thesis EFO 705, International Marketing Tutor: Johan Grinbergs Authors: Sasawan Heingraj (851007) and Varin Luenglertkul (840622) Title: The Important Factors influencing Brand Loyalty in Small E-Commerce Business: A Case Study of Thai Small E-Commerce Companies Problem: As the competitions in Thai e-commerce market are intense, price war is used as one strategy to compete competitors. To gain higher profit margins, brand loyalty is a key factor relating to companies’ success. READ MORE