Essays about: "Entrepreneur Attitudes"

Showing result 6 - 10 of 17 essays containing the words Entrepreneur Attitudes.

  1. 6. The Usage of, and Attitude towards, Business Planning and Business Plans: A multiple Case Study

    University essay from Göteborgs universitet/Graduate School

    Author : Erik Heimer Berglund; [2014-12-15]
    Keywords : Business planning; business plan; revenue forecasting; startup; entrepreneurship; effectuation;

    Abstract : This thesis addresses the ongoing debate about business planning and business plans in entrepreneurship literature. In universities all over the world, entrepreneurship classes teach students how to write a business plan, indicating a widespread assumption that both business planning and business plans imply venture success (Brinckmann et al, 2010). READ MORE

  2. 7. Employees’ Entrepreneurial Attitudes and Opportunity Recognition

    University essay from IHH, Företagsekonomi

    Author : Timo Rintamäki; Afzali Vassil; [2012]
    Keywords : opportunity recognition; entrepreneurship; attitudes;

    Abstract : Background: Organizations’ ability to recognize opportunities can provide competitive advantage for organizations in changing environment. In innovation-driven countries many en-trepreneurial people are working as employees in established companies and pursuing opportunities as corporate entrepreneurs. READ MORE

  3. 8. Kvinnor och entreprenörskap : vad behöver förändras i samhället för att fler kvinnor ska driva företag?

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Emelie Jonsson; Annie Roos; [2012]
    Keywords : genus; entreprenörskap; kvinnligt företagande; kvinnliga entreprenörer; kvinnor; entreprenörer; företagare;

    Abstract : Arbetet behandlar hur det svenska samhället ska förändras för att fler kvinnor ska välja att starta företag. Slutsatserna som dras i arbetet är fem stycken och följer: det behövs ett förändrat bidragssystem för det företagsstöd som finns; en attitydförändring till kvinnor och företagare behövs i samhället; en nyanserad forskning på entreprenörskapsområdet behöver utvecklas; pullfaktorer, till exempel möjlighet till självförverkling eller högre inkomst, borde spela en större roll vid startandet av ett företag; och uttrycket kvinnligt entreprenörskap borde försvinna. READ MORE

  4. 9. The Role of Micro-credit for women entrepreneurs: The Case of Bangladesh

    University essay from Avdelningen för ekonomi

    Author : Kamrun Munny; Zhang Weiyu; [2011]
    Keywords : ;

    Abstract : Title:   The Role of Micro-credit for women entrepreneurs   Level:  Second Cycle   Department of Business and Economic Studies   University of Gavle   801 76 Gävle   Sweden   Telephone: (+46) 26 64 85 00   Fax: (+46) 26 64 85 89   Web site: http://www.hig.se   Authors: Kamrun Nahar Munny & Zang weiyu.   Supervisor:  Prof. READ MORE

  5. 10. The Important Factors influencing Brand Loyalty in Small E-Commerce Business: A Study of Thai Small E-Commerce Companies through Entrepreneurs’ Perspective

    University essay from Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Author : Sasawan Heingraj; Varin Luenglertkul; [2011]
    Keywords : small e-commerce business; brand loyalty; e-loyalty;

    Abstract : Date: June 3rd, 2011 Course: Master Thesis EFO 705, International Marketing Tutor: Johan Grinbergs Authors: Sasawan Heingraj (851007) and Varin Luenglertkul (840622) Title: The Important Factors influencing Brand Loyalty in Small E-Commerce Business: A Case Study of Thai Small E-Commerce Companies Problem: As the competitions in Thai e-commerce market are intense, price war is used as one strategy to compete competitors. To gain higher profit margins, brand loyalty is a key factor relating to companies’ success. READ MORE