Essays about: "Sociokulturellt lärande"

Showing result 1 - 5 of 7 essays containing the words Sociokulturellt lärande.

  1. 1. Musik och språkutveckling : En intervjustudie om musiklärares uppfattningar av hur musik kan användas som redskap för att utveckla det svenska språket hos barn och unga i grundskolan.

    University essay from Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Author : Camilla Johansson; [2022]
    Keywords : music; linguistic development; singing; music therapy; sociocultural perspective; interviews; musik; språkutveckling; sång; musikterapi; sociokulturellt perspektiv; intervjuer;

    Abstract : Syftet med föreliggande studie är att undersöka musiklärares uppfattningar av hur musik kan användas som ett redskap för att utveckla det svenska språket hos barn och unga i grundskolan, samt vilka samverkande faktorer de uppfattar finns mellan språket och musiken. Intresset är att belysa musikens möjliga användningsområden utöver ordinarie musikundervisning och att diskutera musikämnets förutsättningar i skolan. READ MORE

  2. 2. ICT in the EFL classroom: cherished challenges : A qualitative interview study with six Junior High School English teachers in Sweden

    University essay from Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Author : Sven Nilsson; [2018]
    Keywords : ICT; English; Sweden; School; Upper School; Junior High School; English as a Foreign Language; EFL; Language Learning; Language Teaching; Qualitative interviews; IKT; engelska; Sverige; skola; grundskola; högstadieskola; engelska som främmande språk; EFL; språkinlärning; språkdidaktik; kvalitativa intervjuer;

    Abstract : ICT (Information and communication technology) is a fundamental part of modern society and has been part of the educational systems across the world for a few decades. This essay focuses specifically on the relationship between ICT and the teaching and learning of English as a foreign language. READ MORE

  3. 3. Scholarly communication as a situated learning process for PhD students : an exploratory study about publishing as a community of practice

    University essay from Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Author : Sofie Wennström; [2017]
    Keywords : Community of practice; higher education; personal epistemology; PhD students; scholarly communication; sociocultural learning; situated learning; doktorander; högre utbildning; kommunikativ praktik; kommunikativ rationalitet; personlig epistemologi; sociokulturellt lärande; situerat lärande; vetenskaplig kommunikation;

    Abstract : This master’s thesis aims to explore the practice of becoming a researcher and the learning process embedded in this activity by looking at the communicative practices of PhD students, within the context of academic publishing. It is likely that the way in which these soon-to-be researchers reason about the task of communication is related to their way of approaching their field of research as well as the lived world, which makes it relevant to explore further. READ MORE

  4. 4. Grön prevention : en pedagogisk arbetsmetod i gröna utomhusmiljöer för att skapa kreativa lärmiljöer

    University essay from SLU/Dept. of People and Society

    Author : Anna Kers Hagberg; [2016]
    Keywords : utomhuspedagogik; hållbart lärande; kreativa lärmiljöer; sociokulturellt lärande; välbefinnande; lustfyllt lärande; elevsamarbete; elevinflytande och fysisk aktivitet i gröna miljöer;

    Abstract : Syftet med denna studie är att undersöka effekterna av en pedagogisk intervention i grön utomhusmiljö. Tonvikten ligger på att mäta om elevers välbefinnande, lust och lärande samt skolresultat påverkas av denna intervention. Ca 40 elever i åldern tolv år i årskurs 6 och två lärare deltog i studien (som pågick under våren 2016). READ MORE

  5. 5. Design & Narration? : -A research exploring how design and narration, collectively, work as a means to expand the uncharted field of design pedagogy

    University essay from Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Author : Clara Ceder; [2011]
    Keywords : Design; Narration; Design pedagogy; Artifacts; Cups; Design process; Sociocultural learning.; : Design; Narration; Berättande; Designpedagogik; Föremål; Muggar; Designprocess; Sociokulturellt lärande;

    Abstract : ABSTRACT This text process a design pedagogical research executed in Arvidsjaur during the fall of 2011. The formulation of questions that this study circles around regards how combining design and narration can be used in the development of design pedagogy. READ MORE