Essays about: "grafisk- och visuell design"
Showing result 1 - 5 of 10 essays containing the words grafisk- och visuell design.
-
1. Barcelona as a place brand, a study on visual communication and place marketing
University essay from Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenAbstract : Betydelsen av att etablera och bevara ett starkt varumärke av en plats eller stad, så kallad platsmarknadsföring, är av största intresse för en plats, inte minst ur ett ekonomiskt perspektiv. En del i ledet av att etablera ett starkt varumärke består av att arbeta med kommunikation i olika format, till exempel genom visuell kommunikation vars syfte är att stärka den grafiska profilen inom bland annat reklam, webb, sociala medier, skyltning och illustrationer. READ MORE
-
2. Design of an encoder converter forautomated non-destructive testing
University essay from KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Abstract : WesDyne Sweden AB is a Non-Destructive Testing (NDT) company specializedin the examination methods ultrasonic testing, eddy current testing and visualinspection. To verify an examination procedure before the actual inspection atsite, a test rig consisting of a three or four axes motion system is used. READ MORE
-
3. Becoming Horses : Sharing a fantasy of self
University essay from Konstfack/Grafisk design & illustrationAbstract : In this report I explore themes of aesthetics and communication, while describing my process of making a meta-comic about my experiences with art and education. What is beauty, and how can I tell you how it makes me feel? ... READ MORE
-
4. The use of layoutprinciples for the creation of a uniform visual communication for printed marketing material
University essay from Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanAbstract : Ett inkonsekvent användande av den visuella kommunikationen kan leda till förvirring hos mottagaren och ge negativa associationer för företaget. För att undvika förvirring är det viktigt med tydliga riktlinjer för hur ett företags visuella kommunikation ska förmedlas till mottagaren. READ MORE
-
5. Packaging design and consumer response an evaluation of design characteristics in the private label lower price tier
University essay from Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanAbstract : Allt fler dagligvarukedjor erbjuder produkter vid sidan av leverantörernas, dessa säljs under ett flertal egna varumärken som delas in i olika prissegment. Med det ökade utbudet av varumärken blir konsumenterna allt mer selektiva vilket ställer högre krav på en tydlig differentiering för att varumärkena ska kunna konkurrera och nå målsegmentet. READ MORE