Essays about: "public transport accessibility levels"
Showing result 1 - 5 of 9 essays containing the words public transport accessibility levels.
-
1. Vad kan kollektivtrafiken tillföra ur perspektivet socialt kapital? : en studie om Tvärbanans roll för ökad tillgänglighet och social inkludering
University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Abstract : Tillhandahållandet av kollektivtrafik kan ses som en nyckelaspekt för mer jämlika förutsättningar till samhällsdeltagande. Ökade ojämlikheter och segregation är återkommande problem i stora och växande städer, och grupper med olika socioekonomiska förutsättningar blir allt tydligare åtskilda geografiskt och socialt. READ MORE
-
2. Do emission reduction targets limit our shopping alternatives? An accessibility case study of two Swedish shopping centres with CO2 as a travel cost indicator
University essay from Lunds universitet/Trafik och vägAbstract : This thesis analyses how the location of peripheral shopping centres impact accessibility from a CO2 emissions point-of-view, and how analyses can affect future decisions on localisation of facilities. Different accessibility measures are presented to find a feasible measure. READ MORE
-
3. „The Cost of Densification“ : Densification Processes and its Socio-spatial Effects in Santiago de Chile
University essay from KTH/Samhällsplanering och miljöAbstract : As the title already says the thesis will examine the densification processes and its socio-spatial effects in Santiago de Chile. This thesis has been written in cooperation with a research internship at the Universidad Católica in Santiago at the institute of urban and regional studies. READ MORE
-
4. Coenhaven - Waterfront Experience
University essay from Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöAbstract : The main purpose of this thesis is to explore how to deal with an industrial heritage in both urban and more detailed, architectural scale. The project location indicates another significant key issue - waterfront identity, which is essential for the city of Amsterdam. READ MORE
-
5. Separering av gående och cyklister : en studie av Uppsalas, Köpenhamns och Nederländernas arbete för ökad cykeltrafik
University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentAbstract : Separering av fotgängare och cyklister har en inverkan på cyklisters framkomlighet och fotgängares upplevda trygghet. Hur separeringen ska utformas beror på situationen. I svenska städer är det vanligt att trafikslagen separeras av en heldragen vit skiljeremsa. READ MORE