Essays about: "relationsskapande"

Showing result 1 - 5 of 10 essays containing the word relationsskapande.

  1. 1. A Bridge Between Home and School : A qualitative study about promoting parental school involvement of immigrant parents, for enhancing children’s academic success

    University essay from Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Author : Hasnaa Amouri; [2023]
    Keywords : parental involvement in children’s schooling; school-family partnership; parental motivation; cultural understanding; strength based social work; relational social work; social work with immigrant parents.; föräldraengagemang i barns skolgång; partnerskap mellan skola och familj; föräldramotivation; kulturell förståelse; styrkebaserat socialt arbete; relationell socialt arbete; socialt arbete med invandrarföräldrar.;

    Abstract : The overall purpose of this thesis was to explore the program “Bredsands Brobyggare,” which aims to increase immigrant parents’ involvement and participation in their children’s schooling. This was achieved by studying how the “bridge builders” experience relationship building with the parents and what strategies they use while working with the target group, as well as how these strategies are considered to affect the parents’ involvement in school. READ MORE

  2. 2. Relationsskapande möten : vad skogsägare förväntar sig i möten med virkesköpare

    University essay from SLU/Dept. of Forest Resource Management

    Author : Anna Sandberg; [2023]
    Keywords : Privata skogsägare; virkesköpare; kundmöten; tjänstekvalitet; relationsmarknadsföring; långvariga affärsrelationer;

    Abstract : Med högre efterfrågan på skogsråvara ökar konkurrensen på inom skogsbranschen. Svenska skogsbolag är beroende av privata skogsägare för att kunna tillgodose tillräcklig mängd råvara till sina industrier. READ MORE

  3. 3. Value based selling : Key value drivers for SMEs within the steel industry

    University essay from Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Author : Simon Anderson; Markus Johannisson; [2022]
    Keywords : Value based selling; Customer perceived value; Perceived value; Value drivers; Värdebaserad försäljning; Kundens upplevda värde; Upplevt värde; Värde attribut;

    Abstract : Building upon previous research around value drivers, the purpose for this study was to review what value-drivers the SMEs within the Swedish steel industry find most important in their suppliers and how the industry as a whole can evaluate this information in a value-based selling approach. In today's literature regarding customer perceived value, the focus has been towards service related industries, and mainly within a B2C context. READ MORE

  4. 4. Matchmaking för landsbygden : en studie i hur husinventeringsprojekt på landsbygden kan verka som en brobyggare mellan fastighetsägare och landsbygdsdrömmare

    University essay from SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Author : Pernilla Björverud; [2020]
    Keywords : nätverk; nätverksanalys; strukturella hål; sammanbindande socialt kapital; överbryggande socialt kapital; ödehus;

    Abstract : Urbaniseringen har lett fram till situationen där en stor del av Sveriges landsbygd står idag, med ett minskande befolkningsantal och en ökande medelålder. För att servicefunktioner som affär och skola ska kunna upprätthållas på landsbygden behövs det invånare. READ MORE

  5. 5. Relationsmat, det nya gamla sättet att handla mat : direkta försäljningskanaler för relationsmat samt om REKO-ring relationsmatkonsumenter

    University essay from SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Author : Sandra Lindell; [2020]
    Keywords : närproducerat; konsumentbeteende; livsmedelskedjan; ekologiskt; andelsjordbruk; gårdsbutiker; bondens marknad; försäljningskanaler; livsmedelskonsument; relationsmarknadsföring; local produce; consumer behaviour; food supply chain; organic; consumer supported agriculture; farm shops; farmer’s market; sales channels; food consumer; relationship marketing;

    Abstract : Matskandaler och onödiga tillsatser i maten har påverkat livsmedelskonsumenters förtroende för livsmedelsindustrin samtidigt som en ökad klimatmedvetenhet och kunskap om hur dagens matproduktion påfrestar klimatet har fått konsumenter att ifrågasätta livsmedelskedjan och hur och var maten produceras. Intresset för att handla mer närproducerad mat ökar och det nya begreppet relationsmat som främst anammats av olika REKO-ringar i Sverige är på uppgång och har uppmärksammats av konsumentgrupper som vill gynna den lokala ekonomin, handla ekologiskt, minska matmil och veta mer om ursprunget till sin mat. READ MORE