Essays about: "den gröna konsumenten"
Showing result 1 - 5 of 9 essays containing the words den gröna konsumenten.
-
1. Digitalt pass för en grönare modeindustri : en fallstudie av hur ett svenskt klädföretag kan nyttja digitaliseringen för att öka trovärdigheten
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : Modeindustrin har en mycket negativ miljöpåverkan. Industrin är global och innebär ofta en komplex och en icke-transparent leverantörskedja med flera olika aktörer. Denna komplexitet och brist på transparens skapar en ohållbar modeindustri där konsumenten utesluts från viktig information för att kunna fatta ett hållbart köpbeslut. READ MORE
-
2. “Grönmattning” på konsumentmarknader : en fallstudie av hur konsumenters attityder och köpbeteenden påverkas av marknadsföring med miljö- och hållbarhetsbudskap
University essay from SLU/Dept. of EconomicsAbstract : I en alltmer digitaliserad värld, med en ökad användning av grön marknadsföring via sociala plattform, har detta i samband med en växande oro för klimatförändringarna lett till en större medvetenhet och ett ökat intresse för miljövänliga produkter bland konsumenter. I och med detta uppmärksammas ett nytt framväxande fenomen av reklamtrötthet för reklam med miljö– och klimatanspråk, även benämnt som “grönmattning”. READ MORE
-
3. An Extended Mental Accounting Model for Green Last Mile Delivery
University essay from Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiAbstract : Background. Several technologies are being developed to reduce emissions to make the transportsector greener. Extensive research has been conducted on the supply side of these technologies, but not as much on the demand side. Objectives. READ MORE
-
4. Local food markets : consumer perspectives and values
University essay from SLU/Dept. of Forest EconomicsAbstract : There has been an increased interest for local food in Sweden, which has led to governmental plans to support and increase the Swedish local and small-scale production. Few studies have however been made to understand the motivations of the consumers who buy local food and what they perceive as being valued with these products and services in Sweden. READ MORE
-
5. A study about purchase intentions for a green durable good
University essay from Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiAbstract : Background Due to increased environmental issues around the world, people are getting more and more aware of the effects of their consumption and their influence on the environment. Companies have therefore started to provide green products to the market to satisfy customer demand. READ MORE