Essays about: "läs- och skrivförmåga"

Showing result 1 - 5 of 7 essays containing the words läs- och skrivförmåga.

  1. 1. Can a Support Vector Machine identify poor performance of dyslectic children playing a serious game?

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Viktor Lemon; [2021]
    Keywords : Serious games; Dyslexia; Identifying; Performance; Support Vector Machines;

    Abstract : This paper has been a part of developing the serious game Kunna, a web-based game with exercises targeting children diagnosed with dyslexia. This game currently consists of five different exercises aiming to practice reading and writing without a therapist or neuropsychologist present. READ MORE

  2. 2. Listening Difficulties in children with Developmental Phonological Disorder : A survey of parents' perception of their children's listening abilities.

    University essay from Uppsala universitet/Logopedi

    Author : Ellika Forsberg; Lotta Ohtamaa; [2019]
    Keywords : Developmental Language Disorder; DLD; Developmental Phonological Disorder; DPD; ECLiPS; listening difficulties.;

    Abstract : Background/Aim: The British questionnaire ECLiPS (Evaluation of Children’s Listening and Processing Skills; Barry & Moore, 2015) aims to profile listening difficulties in children. The questionnaire consists of 38 statements, divided into five subscales, and a short survey with six questions about general health. READ MORE

  3. 3. The Goal of Literacy Teaching - to Complete School or to Make a Change? A Critical Analysis of Literacy Teaching in Multilingual Classrooms in South Africa

    University essay from Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Author : Nicole Krstic; Nikki Nilsson; [2018]
    Keywords : Access; bilingualism; critical literacy; design; diversity; education; English; language; literacy; literacy teaching; meaning-making; multilingualism; power; South Africa; teaching; engelska; flerspråkighet; kritisk litteracitet; kritiskt textarbete; läs- och skrivförmåga; läs- och skrivundervisning; makt; meningsskapande; mångfald; språk; språkundervisning; Sydafrika; tillgång; tvåspråkighet; undervisning; utbildning;

    Abstract : This qualitative minor field study is conducted in a multilingual public secondary school in the Eastern Cape province of South Africa. The aim is to analyse the literacy teaching from a critical literacy point of view and to gain new perspectives on how to work with literacy in multilingual classrooms in Sweden. READ MORE

  4. 4. Sambandet mellan läs- och skrivförmåga, hemmiljö samt föräldrars socioekonomiska och kulturella bakgrund : En enkätstudie om relationen mellan elevers läs- och skrivförmåga i årskurs tre, läs- och skrivmiljön i hemmet samt föräldrars födelseland, utbildningsnivå och yrke

    University essay from Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Author : Sanna Ryttberg; [2014]
    Keywords : Literacy; Home literacy environment; Country of birth; Socioeconomic status; Bourdieu;

    Abstract : The purpose of this thesis is to investigate the correlation between students’ literacy skills in grade three, and their home literacy environment, as well as parents’ socioeconomic and socio-cultural status. I intend to discuss the correlation between literacy skills and students’ home literacy environment, including multimodal text and electronic resources such as tablets and computers. READ MORE

  5. 5. Platsens betydelse i skolans pedagogiska rum - för elever med speciella behov

    University essay from SLU/Dept. of People and Society

    Author : Charlotte Bährner; [2012]
    Keywords : lärmiljöer; lärstilar; hälsofrämjande miljöer; ljudlandskap; brusljud; koncentrationssvårigheter; läs- och skrivsvårigheter; utepedagogik; neuropsykiatriska funktionsnedsättningar; specialpedagogik;

    Abstract : Platsens betydelse i skolans pedagogiska rum diskuteras alldeles för lite. Den här studien visar att skolbyggnadens och skolgårdens utformning och dess innehåll har betydelse för elevens kunskapsinhämtning, välbefinnande, leklust och koncentrationsförmåga. READ MORE