Essays about: "skapa förtroende"

Showing result 1 - 5 of 105 essays containing the words skapa förtroende.

  1. 1. Medlemmarnas värderingar i ett lantbrukskooperativ : en studie om medlemmarnas upplevda värde i förhållande till ålder

    University essay from SLU/Dept. of Economics

    Author : Charlotte Alicia Möller; Märta Wässman; [2024]
    Keywords : kooperativ; upplevt värde; medlemskap; lantbrukskooperativ; mänskliga värderingar;

    Abstract : Sverige har idag omkring 1,2 miljoner företag varav drygt 58 000 klassas som jordbruksföretag. Sedan år 1990 har antalet jordbruksföretag i Sverige minskat med 40 %, vilket delvis kan förklaras av den produktionsförändring som sker samt pressade priser på bland annat insatsvaror. READ MORE

  2. 2. Konst – ett verktyg för att appropriera rum

    University essay from SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Author : Oskar Blomé; [2023]
    Keywords : appropriation; konst; deltagande; planering;

    Abstract : Kan konst användas som ett verktyg för att bidra till att medborgare känner större tillhörighet i sin närmiljö, och i så fall hur? För att skapa tillhörighet i sin närmiljö bör medborgare appropriera den. Syftet med denna uppsats är att undersöka på vilka sätt konst har använts av konstnärer tillsammans med medborgare för att appropriera rum, samt att se vilka positiva och negativa sidor konst har som verktyg för att appropriera rum. READ MORE

  3. 3. ShareWheels: Private car renting

    University essay from Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Author : Sahel Cedighi; Emil Imhagen; Moa Nordberg; Emil Svevar; Johanna Wikander; Hanna Reithner; Oskar Gottfridsson; Samuel Lestander; [2023]
    Keywords : trust; web application; appeal; functionality; peer-to-peer; car renting; tillförlitlighet; webapplikation; funktionalitet; biluthyrning;

    Abstract : The purpose of this study was to examine how a web application can be designed with focus on different appeal and functionality features to increase trust. This was examined through the development of a peer-to-peer car renting web application. When developing a web application, an important aspect is to meet the needs and demands of the users. READ MORE

  4. 4. Building Trust in Mergers and Acquisitions : An Exploration of Key Factors

    University essay from KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Author : Azmain Alam; Hanna Torany; [2023]
    Keywords : Mergers and acquisitions M A ; Trust; Decentralization; Centralization; Agency theory; Social Capital; Information Asymmetry; Institutional theory; Sammanslagningar och förvärv M A ; Tillit; Decentralisering; Centralisering; Agency teori; socialt kapital; informationsasymmetri; institutionell teori;

    Abstract : Mergers and acquisitions (M&A) have been widely used as a key strategy for achieving corporate growth and market expansion. However, due to their complex and challenging nature, more than 60% of M&A transactions fail to create value and capture synergies. READ MORE

  5. 5. Human Digital Shadow : A Conceptual Model for Quantifying Wheel Loader Operator’s Behaviors

    University essay from KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Author : Renyi Yuan; [2023]
    Keywords : Digital Shadow; Conceptual Modelingm Human-Machine Interaction; Wheel Loader; Digital Skugga; Konceptuell Modellering; Interaktion Mellan Människa och Maskin; Hjullastare;

    Abstract : Digital Twin has been a trendy topic for half a century in the engineering field but has recently been criticized for its potential infeasibility. To approach the physical-virtual dual-connection goal, Digital Shadow has been prompted to organize the data into a virtual version for driving insights and supporting decision-making. READ MORE